نردبان کابل چیست؟

نردبان کابل و سینی کابل

نردبان کابل چیست؟ تفاوت نردبان کابل و سینی کابل چیست؟ به طور کلی یکی از محصولات کاربردی و مهم برای مدیریت بهتر سیستم سیم کشی و کابل در صنعت ساختمان و دیگر پروژه های بزرگ مرتبط، نردبان کابل و سینی کابل است. اهمیت استفاده از سینی کابل و نردبان کابل بیشتر در پروژه ها و فضاهایی نمایان می شود که به دلیل تعدد سیم و کابل، منظم نگهداشتن سیم ها و کابل های برق به یک چالش بزرگ تبدیل می شود.

در چنین شرایطی شما می توانید با استفاده از نردبان کابل سیستم سیم کشی ساختمان را با نظم و آرایش خاصی قرار دهید و در نتیجه از هرگونه آسیب رسیدن به این سیستم نیز پیشگیری نمایید. محصولاتی نظیر سینی و نردبان کابل بیشتر در ساختمان های تجاری، مترو ها، سیتی سنترهای بزرگ، فروشگاه ها، سوله ها و ساختمان های چند طبقه مورد استفاده قرار می گیرند. برای خرید سینی کابل در اصفهان می توانید همین امروز با شرکت ایران فیکست تماس بگیرید.

نردبان کابل چیست ؟

همانطور که گفته شد نردبان کابل محصولی است که برای نظم دادن به کابل‌ ها، در محل اجرا و نصب پروژه، مورد استفاده قرار می گیرد. نردبان کابل یک ساختار فلزی از پیش ساخته شده، تشکیل شده از دو ریل جانبی است که توسط واحدهای عرضی، پله ها یا رینگ‌ های مختلف به هم متصل می شوند. سینی و نردبان کابل نسبت به سایر روش‌ های مدیریت سیم‌ کشی ساختمان  از مزایای زیادتری برخوردار .هستند این محصولات یکی از قوی ترین ساختارهای فلزی برای پشتیبانی کابل‌ ها به شمار می روند و دارای قابلیت‌ های بالایی در مسافت‌ های بسیار عریض و طولانی می باشند. جهت خرید مطمئن ترین سینی کابل در اصفهان و همینطور نردبان کابل همین امروز با ما تماس بگیرید.

اگر پروژه شما دارای ویژگی ها و خصوصیات زیر است ما در شرکت ایران فیکست، تولید کننده انواع سینی کابل در اصفهان به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از نردبان کابل در پروژه خود استفاده نمایید.

  • چنانچه پروژه شما نیازمند توزیع حجم زیاد کابل‌ و در عین حال حفظ ایمنی آنها است.
  • درصورتی که سرعت پیشرفت پروژه برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • چنانچه در پروژه شما سیستم کابل باید از مقاومت زیادی در برابر سختی های شدید برخوردار باشد.
  • اگر پروژه ی شما نیازمند مقاومت در محیط هایی با رطوبت بالا است و همینطور دارای گزینه های فولادی گالوانیزه، فایبرگلاس و آلومینیوم فشار قوی و گالوانیزه عمقی داغ است.

نردبان و سینی های کابل از چه جنسی ساخته می شوند؟

انواع نردبان کابل اغلب از فولاد ملایم یا گالوانیزه، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و فیبر تقویت شده پلاستیکی نازک ساخته می شوند. کابل‌ ها نیز اکثرا با استفاده از رول فولاد قالبی دقیق، آلومینیوم اکسترود شده یا با رول‌ های جانبی طولی از فیبر ساخته می‌ شوند و دارای رینگ‌ های فولادی و آلومینیومی هستند که به جهت کمک به اتصال کابل‌ ها، در نردبان ایجاد شده است.

نردبان‌ کابل با حنس فایبرگلاس نیز در بازار پیدا می شود که از مقاومت زیادی در برابر خوردگی و دیگر شرایط سخت برخوردار است و حتی می توان گفت از برخی جهات مزایای آن نسبت به نردبان‌ های فولاد ضد زنگ و گالوانیزه هم بیشتر است. برای انتخاب مناسب ترین جنس نردبان و سینی کابل در اصفهان با متخصصان ما تماس بگیرید.

تولیدکننده سینی کابل

ویژگی های فنی نردبان کابل چیست؟

اگر نردبان کابل را از لحاظ طراحی مورد بررسی قرار دهیم باید به بخش‌ های طویل، مستقیم و اتصالات مختلف آن اشاره کنیم. نردبان کابل در ابعاد گسترده ای پیدا می شود و در عین حال به شما اجازه خم شدن، چرخش، افزایش یا کاهش عرض و پهنای آن را می‌ دهد. امروزه طیف گسترده ای از نردبان و سینی کابل جهت انواع برنامه‌ های کاربردی مانند صنایع سبک صنعتی، صنایع مدرن، تاسیسات نفت و گاز و غیره با ویژگی های فنی مختلف ساخته می شود.

نردبان کابل بیشتر برای فضاهایی مناسب است که کابل های قطور و سنگینی وجود دارند. این سیستم برای عبور سیمها و کابل‌ها از مسیر مشخص شامل عمودی و افقی مورد استفاده قرار می گیرد. اما از آنجا که محکم کردن کابل در مسیر‌های عمودی به نردبان کابل آسان تر می باشد، این محصول بیشتر در مسیر‌های عمودی به کار گرفته می شود.

پله‌ های موجود در نردبان کابل که به جهت بستن کابل با بست‌های مخصوص استفاده می شوند با حفظ فاصله‌ های 25 سانتی متری نسبت به یکدیگر ساخته می شوند. البته این فاصله متناسب با نیاز مشتری قابل تغییر است. دیگر متعلقات نردبان کابل به جز شاخه‌ های مستقیم، عبارتند از: زانو، سه راهی، چهار راهی، زانوی عمودی (بند)، تبدیل، بست چنگکی، اتصالات رابط، قطعه کاهنده و غیره.

اتصالات نردبان کابل معمولا در طول های 3 یا 6 متری قرار می‌ گیرند. مقدار پیچ های مورد نیاز برای نصب آنها نیز به وسیله‌ ارتفاع ریل نردبان مشخص می گردد. علاوه براین جهت پیوستن انشعابات دیگر به طول نردبان کابل، طیف وسیعی از اتصالات به کار می رود. اتصالات در نردبان کابل فولادی یا آلومینیومی باشد معمولا دارای ویژگی خود اتصال‌ شونده است. در این شرکت تولید انواع سینی کابل در اصفهان و همینطور نردبان کابل در سطوح آسان، متوسط و سنگین صورت میگیرد.

 تفاوت سینی کابل و نردبان کابل

هنگام انتخاب سیستم نظم دهی به کابل ها و سیم کشی پروژه های مختلف معمولا از سینی کابل یا نردبان کابل استفاده می شود که هر کدام کاربرد، مزایا و معایب خود را دارند. برخی از تفاوت های سینی کابل و نردبان کابل که قبل از خرید سینی کابل در اصفهان و شهرهای دیگر باید از آن مطلع باشید عبارتند از:

  • سطح سینی کابل، معمولا از 70 درصد سوراخ برخوردار است اما با این وجود نردبان کابل نسبت به سینی کابل دارای تهویه بهتری است.
  • سینی کابل نسبت به نردبان کابل از مقاومت و پشتیبانی بسیار بیشتری برخوردار است.
  • نردبان کابل نسبت به سینی کابل قیمت پایین تری دارد زیرا مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آن کمتر است.
  • کابل های قرار گرفته در درون سینی کابل از نظر مکانیکی، ایمن تر از نردبان کابل هستند.
  • مونتاژ قطعات نردبان کابل نسبت به سینی کابل راحت تر انجام می شود.
  • سینی کابل از ظاهر بهتری برخوردار است و برای استفاده در مناطقی که در معرض دید عموم است مناسب تر است.
  • استفاده از نردبان های کابل عمدتا در مناطق صنعتی، زیرزمین ها و مکان هایی است که در معرض دید عموم نیستند.
  • این محصولات هر دو بر اساس سفارش مشتری قابل پشتیبانی از کابل کشی سنگین، متوسط یا کابل با وزن سبک هستند.

در مجموع سینی ها و نردبان های کابل هر دو از جنس های مختلف مانند آلومینیوم، فولاد، فایبرگلاس و فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و در دمای صفر تا صد درجه فارنهایت به خوبی قابل استفاده هستند. برای اینکه مناسب ترین محصول را با توجه به پروژه خود انتخاب کنید همین امروز با متخصصان شرکت ایران فیکست تماس بگیرید. همچنین برای خرید سینی کابل در اصفهان و نردبان کابل می توانید سفارش خود را از طریق همین سایت ثبت نمایید.