ساپورت تاسیسات تهویه مطبوع

ساپورت تاسیسات تهویه مطبوع

یکی از انواع ساپورت تاسیسات ، سیستم ساپورت تاسیسات تهویه مطبوع است که به جهت نصب و نگهداری سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. وزن تجهیزات، برآورد ابعاد و سایر جزئیات سیستم ساپورت تاسیسات تهویه مطبوع بر اساس نوع سیستم کانال انتخاب می‌شوند. برای ساپورت‌ های تاسیسات تهویه مطبوع عمدتا از ساپورت های عمودی و افقی کانال هوا استفاده می شود.

از جمله مزایای این سیستم ها می توان به اتصال و نصب سریع و آسان، بدون جوش و رنگ و نیاز به سوراخکاری اشاره کرد. ساپورت تاسیسات تهویه مطبوع در نهایت به زیبایی بصری پروژه شما کمک می کند. ساپورت تاسیسات گالوانیزه همچنین در برابر خوردگی مقاومتت دارد و کاهش وزن قابل توجهی را ایجاد می‌کند. علاوه بر این هر موقع که نیاز باشد  امکان تنظیم و باز و بسته کردن این سیستم ها وجود خواهد داشت. در ادامه در خصوص ویژگی های ساپورت تاسیسات تهویه مطبوع بیشتر توضیح خواهیم داد. همچنان با وب سایت تخصصی ایران فیکست همراه باشید.

همچنین برای انتخاب بهترین تجهیزات لوله کشی و برقکشی ساختمان و نصب سیستم های تهویه مطبوع می توانید از متخصصان ما در شرکت ایران فیکست تولید کننده انواع انکر بولت ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان  کمک بگیرید.

طبقه بندی سیستم تهویه مطبوع

انتخاب ساپورت تاسیسات تهویه مطبوع بر اساس نوع سیستم تهویه مطبوع است. به همین خاطر در اینجا ابتدا به طبقه بندی سیستم های تهویه مطبوع می پردازیم. طبقه بندی این سیستم ها برحسب مقیاس عبارتند از:

  • سیستم تهویه مطبوع محلی

این نوع از سیستم تهویه مطبوع خودکفا بوده و معمولا جهت استفاده در یک منطقه در نظر گرفته می شود که معمولا شامل یک یا حداکثر چند اتاق است. منظور از خودکفا بودن قرار گرفتن کلیه اجزای منبع، توزیع، تحویل و کنترل آن در یک بسته است.

نصب این سیستم معمولا در فضای مورد نظر صورت می گیرد که ممکن است از لحاظ زیبایی شناسی و انعطاف پذیری پیامدهایی داشته باشد. سیستم تهویه مطبوع محلی همچنین معمولا از ظرفیت و اندازه کوچکی برخوردار است و در یک مکان مرکزی کنترل نمی شود. یک نمونه از سیستم HVAC محلی، تهویه هوای پنجره ای است

  • سیستم تهویه مطبوع مرکزی

از سیستم تهویه مطبوع مرکزی به جهت تهویه هوا در مناطق متعدد یک محل و یا یک منطقه از مکان دور دست استفاده می شود. برای این منظور از یک اتاق تاسیسات ، تاثیر گرمایش و سرمایش به مناطق سیستم انتقال می یابد. یک ساختمان ممکن است از یک یا چند سیستم مرکزی برخوردار باشد. یک نمونه از این نوع تهویه ، سیستم حجم هوای متغیر (VAV) است.

  • سیستم تهویه مطبوع ناحیه ای

از یک سیستم ناحیه ای می توان همزمان در چندین ساختمان استفاده کرد. این نوع سیستم تهویه معمولا اثر گرمایش و سرمایش را برای محیط و یا نواحی تاسیسات ویژه فراهم می سازد. این ساختمان ها همچنین در بیشتر موارد از یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی نیز برخوردار هستند. یک مثال خلاقانه از این سیستم ها، سیستم پمپاژ حرارتی منبع زمین دانشگاه ایالتی بال (دانشگاه ایالتی بال، 2013) است.

تولیدکننده سینی کابل

ساپورت تاسیسات تهویه مطبوع (HVAC System)

به تجهیزاتی که به منظور نصب و نگهداری انواع سیستم تهویه مطبوع که در بالا اشاره شد به کار می رود، ساپورت تاسیسات تهویه مطبوع (HVAC System) گفته می شود. هنگام انتخاب ساپورت تاسیسات به نوع سیستم تهویه و ابعاد آن توجه می شود. در اصل می توان گفت ماهیت عملکرد و ابعاد سیستم تهویه دو عنصر مهم در تعیین نحوه نصب این نوع از ساپورت ها هستند. درصورت استفاده صحیح و اصولی از  ساپورت تاسیسات تهویه مطبوع می توانید از مزایای زیر در پروژه خود بهره مند گردید.

  • ساپورت تاسیسات منجر به آسان شدن فرآیند نصب تجهیزات تهویه مطبوع می شود.
  • با استفاده از ساپورت تاسیسات صدای معمول حاصل از لرزش بسیار کمتر خواهد شد.
  • ساپورت تاسیسات به بهبود ظاهر پروژه شما کمک می کند و در نتیجه ظاهر بصری کار به مراتب زیباتر خواهد شد.
  • با این سیستم ها امکان تعمیر یا تنظیم سیستم تهویه مطبوع در هر نقطه و هر لحظه فراهم می شود.
  • این سیستم ها به دلیل برخورداری از پوشش گالوانیزه در برابر خوردگی مقاوم هستند.

برای انتخاب بهترین تجهیزات لوله کشی و برقکشی ساختمان و نصب سیستم های تهویه مطبوع می توانید از متخصصان ما در شرکت ایران فیکست تولید کننده انواع انکر بولت ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات ، ساپورت های از پیش ساخته و نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان  کمک بگیرید.

چرا به یکپارچه سازی سیستم های تهویه مطبوع نیاز است؟

بدون سیستم های ساپورت تاسیسات مواردی همچون لوله ها، کانال ها و به طور کلی مجاری های انتقال منابع لازم پیرامون ساختمان بدون پوشش و بی حفاظ خواهند بود. اما ساپورت تاسیسات به کمک پیمانکاران و تعمیرکاران آمده و منجر به سازماندهی و نظم بخشیدن به کلیه کابل های برق، و سیستم های لوله کشی آب و گاز و غیره می شود. به این صورت که همه موارد فوق را در یک فضای محصور پنهان می کند. این کار علاوه بر نظم بخشیدن به پروژه، مقاومت تاسیسات ساختمان را نیز افزایش می دهد.

دیگر مزایای پوشیدگی تاسیسات با ساپورت ها شامل کاهش پخش سر و صدا، کاهش سطوح پیچیده پروژه های تاسیسات ساختمان، کاهش نیاز به تمیز کردن، کاهش نیاز به مراقبت از تاسیسات ساختمان، افزایش دوام و طول عمر تاسیسات و همینطور کنترل بیشتر بر ظاهر سقف داخلی و سطوح دیوار است.

با استفاده از ساپورت تاسیسات تغییرات نیز به راحتی انجام می شود. زیرا این پانل ها امکان جابه جایی و تعمیر و نگهداری از تاسیسات را نیز فراهم می کنند. انواع ساپورت تاسیسات در شرکت ایران فیکست به گونه ای انعطاف پذیر طراحی و تولید می شوند تا با کلیه نیازهای مشتریان گرامی در پروژه های گوناگون مطابقت پیدا کنند. جهت سفارش انواع انکرهای شیمیایی ، انکر بولت ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات ، ساپورت های از پیش ساخته و همینطور نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان  با ما تماس بگیرید.