سینی کابل گالوانیزه سرد

سینی کابل گالوانیزه سرد

یکی از پرمصرف ترین انواع سینی کابل برای تاسیسات الکتریکی نوع گالوانیزه ی آن است. فرآیند گالوانیزه کردن سینی و نردبان کابل می تواند به دو صورت سرد و گرم انجام شود. هر دوی این سیستم ها برای حفظ و نگهداری از کابل ها و همچنین نظم بخشیدن به سیم کشی های ساختمان ها استفاده می شوند. با این وجود تفاوت هایی میان ویژگی و کاربردهای سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم وجود دارد.

در حال حاضر سینی برق گالوانیزه سرد و گرم به منظور انتقال کابل های برق در سایز های مختلفی  تولید می شوند و برای ساخت آنها از ورق های گالوانیزه سرد یا گرم استفاده می شود. در این متن قصد داریم مشخصا به بررسی سینی برق گالوانیزه سرد و کاربردهای آنها بپردازیم. همچنان با شرکت ایران فیکست همراه باشید. این شرکت تولیدکننده انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان است. جهت سفارش این محصولات با ما تماس بگیرید.

سینی کابل گالوانیزه سرد

قبل از اینکه به معرفی این محصول بپردازیم نخست باید کابرد آن را بررسی کنیم. سینی کابل کانالی است که به جهت عبور سیم و کابل های ساختمانی استفاده می شود. نصب سینی کابل در ساختمان ها برای سیستم برق کشی به شما کمک می کند تا هر زمان که بخواهید به منظور تعمیر یا عیب یابی کابل به آنها دسترسی داشته باشید. این سینی ها همچنین به نظم و ساماندهی بهتر سیم کشی ها کمک کرده و محافظت بیشتری از این تجهیزات در برابر آسیب های بیرونی نظیر شرایط آب و هوایی سخت انجام می دهند.

سینی های برق گالوانیزه سرد از ورق گالوانیزه سرد تولید می شوند. به عبارت دیگر این محصول نوعی از سینی کابل یا همان سیستم های محافظ سیم و کابل است که با ورق گالوانیزه سرد پوشیده شده است. ورق گالوانیزه سرد یک پوشش فولادی با ضخامت متوسط (بین ۱۲ تا ۲۰ میکرون ) است که این ضخامت نسبت به نوع گالوانیزه گرم کمتر بوده در واقع یکی از تفاوت های اصلی سینی کابل گالوانیزه گرم و سرد نیز همین ضخامت میان آنها است که در سینی برق گالوانیزه سرد کمتر می باشد.

تولیدکننده سینی کابل

سینی کابل گالوانیزه سرد درکجا استفاده می شود؟

این محصول در مکان هایی استفاده می شوند که امکان خوردگی و زنگ زدگی کمتری وجود دارد و به طور کلی رطوبت کمتری در محیط است. شایان ذکر است کلیه روند آبکاری سرد سینی های کابل در خود کارخانه تولید کننده ورق انجام شده و در نتیجه نیازی نیست سینی های تولید شده مجدد برای آبکاری ارسال شوند. جهت سفارش انواع سینی کابل در اصفهان که با ورق های گالوانیزه سرد یا گرم پوشیده شده باشند همین امروز با ما تماس بگیرید. شما همچنین می توانید انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله و ساپورت تاسیسات را از ما خریداری کنید.

در بازار سینی های کابل گالوانیزه سرد در ضخامت ها و اندازه های مختلفی بر اساس نیاز مشتریان موجود است. به همین دلیل در زمان خرید این تجهیزات حتما به ابعاد و ضخامت سینی کابل مورد نظر خود توجه کنید.

مهم ترین ویژگی های سینی کابل گالوانیزه سرد

– این سینی ها هم بصورت اتصالات عمودی و هم افقی تولید می شوند.

-از این نوع سینی کابل بیشتر برای خطوط اصلی کابل کشی و کابل های اصلی انشعابات فرعی استفاده می شود.

– این نوع سینی کابل در ضخامت های مختلف اعم از 1 میل،  1.25 میل ، 1.5 میل ، 2 میل و 2.5 میلیمتر تولید و عرضه می گردد.  ارتفاع لبه آن نیز حدود 3 سانتی متر ، 4 سانتی متر ، 5 سانتی متر یا 6 سانتی متر است.

– این سینی کابل در دو نوع بدون پانچ و پانچ شده تولید می شود.

انواع سینی کابل ساخته شده با ورق های گالوانیزه سرد

  • سینی کابل بدون پانچ
  • سینی کابل پانچ شده
  • سینی کابل چهار خم
  • سینی کابل شش خم

نردبان کابل و سینی کابل

تفاوت های سینی برق گالوانیزه گرم و سرد

همانطور که گفته شد سینی کابل با پوشش های مختلف گالونیزه سرد و گرم تولید می شوند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. در ادامه به تفاوت های مهم این محصولات می پردازیم.

  • نحوه آبکاری ورق ها

ورق گالوانیزه سرد که در ساخت این نوع سینی کابل مورد استفاده قرار می گیرد، قبل از ساخت سینی و در کارخانه تولید ورق به صورت سطحی از روی محلول عبور داده شده و پس از ساخت سینی نیازی به آبکاری ندارد. اما سینی گالوانیزه گرم پس از ساخت بطور عمقی در داخل محلول غوطه ور می گردد.

خرید سینی کابل در اصفهان

  • ضخامت لایه ها

از ویژگی قبلی می توان متوجه شد که میزان ضخامت لایه روی سطح سینی در گالوانیزه گرم بیشتر است. بنابراین یکی دیگر از تفاوت های سینی گرم و سرد میزان ضخامت این لایه ها است که طبق استاندارد ASTM این ضخامت در نوع گرم حدودا بین ۵۵ تا ۷۰ میکرون می باشد در صورتی که در نوع سرد حدود ۱۰ تا ۱۵ میکرون می باشد.

  • ظاهر بصری

یکی دیگر از تفاوت های این سینی ها در ظاهر آنها نمایان می شود. نوع سرد این محصولات معمولا دارای سطحی صاف، شکیل، یکنواخت، و براق هستند، اما گالوانیزه گرم عموما سطحی ناصاف، مات و کدر دارد.

  • کاربرد و ماهیت

تفاوت آخر این محصولات در کاربرد و ماهیت هر کدام از آنهاست. از آنجایی که سینی کابل گالوانیزه گرم دارای پوشش روی ضخیم تری است، برای نصب در فضاهای باز یا جاهایی که در معرض رطوبت بیشتر و در نتیجه خوردگی هستند، بسیار مناسب است. اما نوع سرد آن، در محیط هایی که کمتر در معرض خوردگی  قرار دارند و رطوبت چندانی ندارند ایده آل می باشد.

بنابراین اگر در محیط مرطوب کار می کنید و احتمال زنگ زدگی و خوردگی تاسیسات وجود دارد باید از سینی کابل گالوانیزه گرم استفاده کنید. اما اگر محیط کار شما چندان رطوبتی ندارد استفاده از سینی برق گالوانیزه سرد نیز کافی است.

جهت سفارش انواع سینی کابل در اصفهان که با ورق های گالوانیزه سرد یا گرم پوشیده شده باشند با ما تماس بگیرید. شما همچنین می توانید انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله و ساپورت تاسیسات را از ما خریداری کنید.