شرایط محیطی محل نصب سینی کابل باید چگونه باشد؟

شرایط محیطی محل نصب سینی کابل

شرایط محیطی محل نصب سینی کابل باید چگونه باشد؟ اکثر سینی کابل، نردبان‌های کابل و انواع ساپورت تاسیسات ، عموماً به شکلی طراحی شده اند که به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. در واقع اینگونه سیستم ها اگر به درستی انتخاب و نصب شوند می توانند یک ساختار حمایتی فوق العاده محکم و سخت را برای مدت زمان بسیار طولانی ایجاد کنند. اما در عین حال اگر به شرایط محیطی محل نصب سینی کابل و دیگر تجهیزات مشابه توجهی نشود و این سیستم ها به درستی طراحی یا نصب نشده باشند، کابل کشی داخل سینی کابل ممکن است خطراتی مانند آتش سوزی، برق گرفتگی و حوادث ناگهانی مانند انفجار را ایجاد کند. بنابراین توجه به شرایط محیطی محل نصب سینی کابل بسیار اهمیت دارد.

برای اینکه در خصوص شرایط محیطی محل نصب سینی کابل بیشتر بدانید از شما می خواهیم حتما این مطلب را دنبال کنید.

اگر به منظور پشتیبانی از سیستم های لوله کشی و برقکشی ساختمان ها به ساپورت تاسیسات ، ساپورت لوله و سینی کابل در اصفهان نیاز دارید و یا به منظور تقویت سازه های بتنی به دنبال بهترین چسب کاشت میلگرد ، انواع  انکر بولت  مکانیکی و انکر بولت شیمیایی هستید با شرکت ایران فیکست تماس بگیرید.

شرایط نصب سینی کابل بسیار حائز اهمیت است

سینی های کابل باید کاملا مطابق با دستورالعمل های موجود به درستی و در محیط مناسب نصب و پشتیبانی شوند. عدم دقت به شرایط محیطی محل نصب سینی کابل و اشتباه در نصب سینی کابل منجر به مشکلات زیادی خواهد شد. برای مثال بارگذاری بیش از حد سیم برق و کابل بر روی سینی های کابل می تواند موجب خرابی سینی، ایجاد مشکل در نقاط اتصال و یا تکیه‌گاه‌ها، احتمال شوک الکتریکی و همینطور احتمال بروز آسیب برای افراد در زیر سینی کابل شود.

علاوه بر این هنگامی که سینی کابل بیش از حد پر  شود، می تواند گرمای بیش از حدی را در هادی های برق و اطراف آن ایجاد کند که همین مسئله باعث شکسته شدن عایق شده و منجر به خطرات احتمالی شوک یا آتش سوزی می شود.

به این ترتیب هنگامی که قرار است سینی کابل بیشتر از معیارهای تعیین شده پر گردد، حتما باید سیستم سینی کابل دیگری در بالا، پایین یا در کنار سینی پر شده اضافه شود. به این ترتیب با ایجاد فضای کاری کافی در اطراف سینی کابل از بروز خطرات بالا جلوگیری خواهد شد. اما این تنها یکی از دستورالعمل ها و نکات نصب صحیح سینی کابل است که به آن اشاره شد. شرایط محیطی محل نصب سینی کابل باید شامل ویژگی های زیادی باشد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

انواع ساپورت سینی کابل

شرایط محیطی محل نصب سینی کابل باید چگونه باشد؟

سینی کابل، نردبان ها و ساپورت ها در شرایط عادی عملاً به تعمیر و نگهداری خاصی نیاز ندارند. بازرسی های دوره ای سیستم های کابلی را نیز می توان در طول برنامه تعمیر و نگهداری معمول تاسیسات انجام داد. اما برای اطمینان خاطر از عملکرد سینی کابل اول باید از ایمن بودن شرایط محیطی محل نصب سینی کابل و نحوه نصب و پیاده سازی آن کاملا مطمئن بود. برای این منظور باید در تمام نقاط اتصال، بازرسی های بصری انجام شود تا اطمینان حاصل شود که اتصالات و بست ها کاملا سالم هستند و اگر ناحیه ای از سینی کابل مشکوک به نظر می رسد باید مطابق با توصیه های سازنده مجددا سفت گردد.

نکته: حتما اطمینان حاصل کنید که تکیه گاه ها و ساپورتها به اندازه کافی محکم هستند و هیچ زمانی دچار تغییر شکل نشده باشند.

علاوه بر این هنگام نصب سینی‌ها، نردبان‌ها و تکیه‌گاه‌ها در محیط هایی که در معرض الگوهای آب ‌وهوایی غیرعادی یا هر گونه ناهنجاری های دیگری قرار دارند، توصیه می‌شود که ابتدا قبل از نصب بازرسی های کافی توسط متخصصان انجام شود تا هرگونه فعالیت اصلاحی که به ایمن تر شدن سیستم سینی کابل کمک می کند در محیط لحاظ گردد. همچنین لازم است در هنگام طراحی و ساخت به تمهیدات لازم برای جلوگیری از خوردگی اندیشید. مثلا ممکن است لازم باشد از پوشش گالوانیزه گرم برای سینی ها استفاده کرد. برای این منظور می توانید از متخصصان ما در شرکت ایران فیکست نیز کمک بگیرید.

ما کلیه تجهیزات صنعتی و ساختمانی لازم همچون ساپورت تاسیسات ، ساپورت لوله و سینی کابل در اصفهان را در اختیار شما مشتریان گرامی قرار می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • برداشتن کابل های غیر فعال:

گاهی اوقات ممکن است کابل های غیرفعال یا مرده ای در داخل سینی کابل یا سیستم نردبان کابل باقی بمانند، بنابراین همیشه بهتر است برای ایجاد حداکثر ظرفیت حمل کابل و بهبود تهویه در سیستم باقیمانده، این کابل ها را حذف کنید.

توجه: برداشتن این کابل ها فقط باید توسط یک فرد ذیصلاح انجام شود.

خرید سینی کابل در اصفهان

  • نیاز به تعمیرات سینی کابل در محل:

اگر سینی کابل، نردبان کابل یا تکیه گاه موجود آسیب ببیند، ممکن است نیاز به برخی تعمیرات اصلاحی باشد. این آسیب می تواند خوردگی در قسمتهای مختلف، جوش‌های شکسته، پله‌های خمیده نردبان یا تغییر شکل شدید در ریل‌های جانبی باشد. در چنین شرایطی حتما توصیه می‌شود برای حفظ یکپارچگی کلی نصب، به جای تعمیر این سیستم ها، قسمت معیوب یا یک سیستم جدید تعویض شود. البته پیش از انجام این تغییرات باید حتما علت این آسیبها مشخص شود تا اگر مشکلی در انتخاب یا طراحی سیستم وجود دارد به صورت ریشه ای حل شود.

تمیز کردن و نگهداری سینی کابل برای کارایی بهتر:

  • از کشیدن اشیای تیز بر روی سطح سینی کابل یا نردبان کابل اجتناب کنید:

آسیب شدید سطح سینی و نردبان کابل با اجسام تیز به هر دلیلی از جمله تمیز کردن سطح می تواند به پوشش سطح آسیب برساند. این آسیب می تواند مقاومت سینی کابل را در برابر خوردگی و زنگ زدگی کاهش دهد. برای چنین اهدافی معمولا توصیه می شود از مقداری پارچه نرم یا پدهای تمیزکننده پلاستیکی استفاده کنید.

  • از مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید:

به هیچ عنوان از برخی مواد شیمیایی قوی و خطرناک مانند کلر که به کلرید نیز معروف است و در آب سخت استفاده می شود تا آن را خالص کند استفاده نکنید. زیرا این مواد می توانند به لایه محافظ سینی ها آسیب رسانده که منجر به آسیب بیشتر و افزایش خطر خوردگی می شود.

بنابراین اگر از پاک کننده ای استفاده می کنید ترجیحا حاوی کلرید نباشد، یا بلافاصله سطح سینی ها را بشویید تا اثرات آن کاهش یابد.

  • از ابزارهای صحیح استفاده کنید:

استفاده از ابزارهای صحیح برای جابجایی، نصب و تمیز کردن سینی های کابل بسیار اهمیت دارد. این به حفظ لایه محافظ سینی ها کمک کرده و همچنین احتمال خوردگی ناشی از مواد را از بین می برد.

تولیدکننده سینی کابل

  • به ابعاد و ارتفاع نردبان و سینی کابل و تراز بودن آنها توجه کنید:

شما باید اطمینان حاصل کنید که ابعاد و ارتفاع نردبان و سینی کابل کاملا با محیط نصب سینی کابل هماهنگ است و با سایر اتصالات به درستی تراز شده است. علاوه براین کلیه آویزها، ساپورت ها و براکت های مورد نیاز را کاملا مطابق با استانداردها و مشخصات ذکر شده توسط سازنده نصب کنید. به تغییر شکلهای ناشی از بارگذاری دقت کنید. این تغییر شکلها همواره باید در حدود مجاز در طراحی باقی بمانند.

  • نشت آب یا هر نوع ماده شیمیایی دیگر بر روی سیستم را چک کنید:

وجود ترشحات مواد شیمیایی خورنده و یا حتی آب میتواند با سرعت فزاینده ای خوردگی و در نهایت شکست سیستم را تسریع کند. در صورتی که نشت این مواد در محیط کاری غیر قابل اجتناب است حتما باید در انتخاب و سفارش سینی کابلها و نردبان کابلها این مورد را در نظر بگیرید. گاهی استفاده از سینی های پلیمری غیر قابل اجتناب است.

جمع بندی برای شرایط محیطی محل نصب سینی کابل

اکثر مهندسان برق علاقه مند هستند تا در زمینه کار با سینی کابل و نصب این تجهیزات اطلاعات بیشتری کسب کنند. هنگام نصب سینی کابل، مشارکت هر دو بخش مهندسی یعنی مهندس تاسیسات الکتریکی و مهندس تاسیسات مکانیکی مورد نیاز است. از آنجایی که نصب صحیح و استاندارد مکانیزم سینی کابل در تاسیسات دارای مزایای متعددی از نظر ایمنی و استحکام است، توجه به شرایط محیطی محل نصب سینی کابل بسیار اهمیت دارد.

برای اینکه نصب در محیط به درستی انجام شود تا حد امکان باید سینی کابل را مطابق با نقشه های نصب پیاده سازی کنید. همچنین قبل از شروع نصب سینی کابل در هر منطقه یا محیطی، ابتدا تمام قسمت هایی را که قرار است سینی مربوطه روی آن قرار داده شود، بررسی کنید. توجه داشته باشید که محیط نصب سینی کابل باید کاملا خشک و دارای تهویه مناسب باشد. اگر متوجه شرایطی هستید که مانع از شروع مناسب فعالیت شما می شود، تا زمانی که این شرایط توسط پیمانکار و یا هر شخص مسئول دیگری اصلاح نشد، از نصب سینی در محل خودداری کنید.

پس از نصب سینی کابل، سیم ها و کابل های برق باید به طور ایمن در سینی کابل ثابت شوند و نصب کامل باید به شیوه ای منظم، تمیز و کارآمد و بدون خطوط متقاطع انجام شود. اگر در این زمینه به راهنمایی های بیشتری نیاز دارید حتما با مهندسان شرکت ایران فیکست تولید کننده انواع ساپورت تاسیسات ، ساپورت لوله و سینی کابل در اصفهان تماس بگیرید.

منبع: www.cabletraycompany.com