چسب کاشت میلگرد کپسولی چیست؟ تفاوت آن با چسب کاشت میلگرد تزریقی

چسب کاشت میلگرد کپسولی

چسب کاشت میلگرد کپسولی یا انکر شیمیایی کپسولی چیست؟ و تفاوت چسب کاشت میلگرد کپسولی و چسب کاشت میلگرد تزریقی چیست؟ انکرهای شیمیایی یا چسبهای کاشت میلگرد از کالاهای پرمصرف در صنعت ساختمان سازی هستند که میتوانند در تمامی سازه ها با کاربری های متنوع استفاده شود. این چسبها به دو شکل در بازار یافت میشوند: چسب کاشت میلگرد کپسولی و چسب کاشت میلگرد تزریقی . احتمالا شما با چسبهای تزریقی برای کاشت میلگرد آشنا هستید. این چسبها پس از مخلوط شدن اجزاء شان داخل سوراخ تزریق شده و میلگرد را به بتن می چسبانند. راه دیگر برای کاشت بتن، استفاده از چسب کاشت میلگرد کپسولی است. اما چسب کاشت میلگرد کپسولی چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد

بیشتر بخوانید: انواع انکر شیمیایی

برای پشتیبانی از سیستم های لوله کشی و برقکشی ساختمان ها می توانید انواع ساپورت تاسیسات ، ساپورت لوله و سینی کابل در اصفهان را از شرکت ایران فیکست تهیه کنید. این شرکت همچنین بهترین چسب کاشت میلگرد و انواع انکر بولت و رول بولت را به فروش می رساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید: 09131000986

انکر شیمیایی و کاشت میلگرد چیست؟

انکراژ و کاشت میلگرد در صنعت ساختمان سازی بیشتر به منظور اتصال یک المان جدید به یک قسمت بتنی موجود در سازه استفاده می شود. انکرهای شیمیایی نوعی از انکرها هستند که اتصال بولت یا میلگرد را به بتن ازطریق یک عامل شیمیایی که همان چسب کاشت میلگرد است انجام میدهند. این چسبها معمولا در تیوبهایی با حجم زیاد هستند و داخل سوراخ بتن تزریق شده و بعد میلگرد یا بتن داخل سوراخ فرو میرود تا بعد از سخت شدن چسب اتصال برقرار شود.

نحوه اجرای چسب کاشت میلگرد کپسولی

اما نوع دیگری چسب کاشت میلگرد در بازار وجود دارد: چسب کاشت میلگرد کپسولی.

این چسب که دارای ویژگی ها و کاربردهای خاص خود می باشد و به طور کلی برای کاربردهای قوی‌تر و آسان‌تر طراحی و تولید شده است. برخی از مزایای استفاده از چسب کاشت میلگرد مدل کپسولی عبارتند از:

  • زمان گیرش سریع و به تبع آن استفاده آسان
  • ظرفیت بار با مقاومت بالا
  • بسیار کارآمد
  • استفاده آسان برای تثبیت بار و سربار
  • بدون تنش در بتن در مقایسه با پیچ و مهره های مکانیکی

برای خرید تجهیزات صنعتی و ساختمانی لازم همچون انواع انکر های شیمیایی و انکرهای مکانیکی و چسب کاشت میلگرد کپسولی در اصفهان همین امروز با ما تماس بگیرید.

ویدیوی نحوه کاشت با چسب کاشت کپسولی

شما می توانید نحوه کاشت با چسب کاشت کپسولی را در ویدئوی انتهای صفحه ملاحظه کنید:

چسب کاشت میلگرد کپسولی چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب کاشت میلگرد در انواع گوناگون به بازار عرضه شده است که عبارتند از: چسب کاشت میلگرد فله ای، چسب کاشت میلگرد کارتریجی و چسب کاشت میلگرد کپسولی. در این بخش قصد داریم در خصوص چسب کاشت میلگرد کپسولی و کاربردهای آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه نماییم.

چسب کاشت میلگرد کپسولی که توسط مطرح انکر در جهان تولید می شود به صورت دو جزئی به بازار عرضه شده است. به این صورت که یک جزء آن از جنس رزین های پلی استر (Polyester) و جزء دیگر آن یک لوله داخلی پر شده با پودر سخت‌کننده ی اپوکسی وینیل استر (Epoxy Vinyl Ester) است. چسب کاشت میلگرد کپسولی درون محفظه های شیشه ای یا شفاف و یا فویل های انعطاف پذیر عرضه می شود و به همین خاطر این مدل از چسب کاشت میلگرد به نوع کپسولی معروف شده است. این چسب ها ممکن است با نام چسب بولت شیشه ‌ای نیز در بازار به فروش برسند. هر کپسول برای کاشت یک بولت مناسب است و هنگام سفارش باید سایز کاشت انکر یا آرماتور را بدانید چون برای هر سایز باید کپسول مخصوص آن سایز استفاده شود.

خرید چسب کاشت میلگرد کپسولی

در حال حاضر این مدل از چسب کاشت آرماتور در قطرهای مختلف در بازار موجود است و شما می توانید بر اساس نوع مصرف خود یکی از آن ها را سفارش دهید. کاربردهای این نوع چسب زیاد است. مهم ترین کاربرد آن بارگذاری های سنگین و استفاده در بتن های بدون ترک است. دیگر کاربردهای چسب کاشت میلگرد کپسولی عبارتند از:

  • مورد استفاده در نمای ساختمان
  • به جهت نصب قفسه و قفسه بندی
  • برای نصب گارد ریل و نرده های محافظ
  • مورد استفاده در نصب ماشین آلات
  • قابلیت استفاده در محیط های خورنده دارای کلر و آب نمک
  • قابلیت استفاده در محیط های مرطوب و خشک
  • قابل نصب از طریق یراق آلات

نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد کپسولی چگونه است؟

برای استفاده از این نوع چسب کاشت میلگرد، باید قبل از شروع، مشخصات کاشت انکر را از کاتالوگ سازنده استخراج شود. یکی از مهمترین این مشخصات قطر و عمق سوراخکاریست. انکرهای شیمیایی کپسولی انعطافپذیری انکرهای تزریقی را در مورد عمق و قطر سوراخکاری ندارند چون حجم چسب در آنها محدود و از پیش تعیین شده است. در مرحله بعد مانند دیگر انکرها درون بتن یک سوراخ با ابعاد استخراج شده از کاتالوگ سازنده حفر می شود و پس از اینکه سوراخ به طور کامل از هرگونه آلودگی و گرد و غبار تمیز شد، کپسول را داخل سوراخ قرار می دهند.

انکر شیمیایی کپسولی یا چسب کاشت میلگرد کپسولی

پس از آن باید میلگرد یا بولت را به صورت چرخشی (با دور بالا) درون حفره وارد کرد. برای این منظور معمولا بولت یا میلگرد را به کمک دریل همزمان با چرخش وارد سوراخ میکنند. این چسب زمانی عمل می کند که در اثر برخورد میلگرد با کپسول، محفظه ی شیشه ای آن شکسته شده و رزین و سخت‌کننده درون آن به صورت همگن با یکدیگر مخلوط شوند. میتوان گفت بولت یا میلگرد مانند یک همزن عمل کرده و اجزای چسب را مخلوط مینماید.

در اصل این نوع چسب ها پس از شکستن جداره‌ ی شیشه ‌ای عمل می کنند و از گیرش بسیار قوی‌ای برخوردار هستند. از دیگر مزایای این انکر این است که حتی در محیط های خورنده و اسیدی نیز دارای مقاومت بالایی می باشند. به گفته تولیدکنندگان مطرح چسب کاشت میلگرد در جهان این نوع چسب کاشت میلگرد از چسبندگی فوق‌العاده ای برخوردار است و به همین خاطر می توان از آن در شرایط محیطی مختلفی استفاده نمود.

ما در شرکت ایران فیکست کلیه تجهیزات صنعتی و ساختمانی لازم همچون انواع انکر های شیمیایی وانکرهای مکانیکی را در اختیار شما مشتریان گرامی قرار می دهیم.