گالوانیزه کردن انکر بولت چیست و چه مزایایی دارد؟

انکر بولت گالوانیزه

بسته به نیاز پروژه، مشتریان می توانند انکر بولت را در رنگ مشکی یا گالوانیزه شده سفارش دهند. اما آیا تفاوت انکر بولت گالوانیزه با انکر بولت های ساده را می دانید؟ انکر بولت سیاه (که به آنها ساده نیز می گویند) در واقع بست های ساختمانی بدون روکش هستند. در پروژه هایی که اتصال دهنده ها نیازی به گالوانیزه کردن انکر بولت ندارند از انکر بولت ساده و بدون روکش استفاده می کنند.

انکر بولت گالوانیزه به گالوانیزه کردن انکر بولت ها اشاره دارد که در محلول روی مذاب قرار می گیرد تا کل بست به روی آغشته شده و سطح آن را کامل بپوشاند. این پوشش بیرونی بر روی انکر بولت ها به محافظت از آنها در برابر خوردگی کمک می کند. انکر بولت گالوانیزه زمانی مورد نیاز است که آب یا رطوبت به طور منظم با انکر بولت تماس دارد. به این ترتیب پوشش بیرونی روی به عنوان یک دافع و اولین دفاع در برابر رطوبت عمل می کند.

برای مقاومت در برابر خوردگی، ما گالوانیزه کردن انکر بولت و سینی کابل را به مشتریان خود توصیه می کنیم. در این متن قصد داریم به بررسی گالوانیزه کردن انکر بولت ها و کاربردهای آنها بپردازیم. همچنان با شرکت ایران فیکست همراه باشید. این شرکت تولیدکننده انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان است. جهت سفارش این محصولات با ما تماس بگیرید.

انکربولت چیست؟

انکر بولت ها برای لنگر انداختن تکیه گاه های سازه ای به پایه های بتنی در نظر گرفته شده اند. چنین تکیه‌گاه‌های سازه‌ای شامل ستون‌های ساختمان و یا تکیه‌گاه ستون‌ها برای علائم بزرگراه ها، روشنایی خیابان‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی، صفحات باربر فولادی و کاربردهای مشابه هستند.

بیشتر بخوانید: انکر بولت چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟

انواع انکرهای مکانیکی

همچنین ویکی پدیا انکر بولت ها را اینگونه توضیح می دهد:

انکر بولت برای اتصال اجسام یا سازه ها به بتن استفاده می شود. انواع مختلفی از انکر بولت وجود دارد که طرح های مختلف آن عمدتاً متعلق به شرکت های سازنده است. اما همه آنها از یک انتهای رزوه ای تشکیل شده اند که می توان مهره و واشر را برای بار خارجی به آن وصل کرد. انکربولت ها به طور گسترده ای در انواع پروژه ها، از ساختمان های استاندارد گرفته تا سدها و نیروگاه های هسته ای استفاده می شوkد.

انکر بولت ها در روش قدیمی در حالی که بتن هنوز خیس است وارد آن می شوند و قسمت رزوه شده آن به سمت بالا می چسبد. سپس هنگامی که بتن سخت می شود، پیچ در جای خود محکم قرار می گیرد و اجسام را می توان با استفاده از مهره ای که به بخش رزوه ای متصل می شود، پیچ کرد. این پیچ و مهره ها اغلب در پروژه های ساختمانی جدید مورد استفاده قرار می گیرند، (جایی که محل دیوارها و سایر عناصری که باید به فونداسیون متصل شوند کاملاً مشخص است.)

د رادامه به گالوانیزه کردن انکر بولت ها و مزایای آن می پردازیم. جهت سفارش انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان با ما تماس بگیرید.

آیا انکر بولت و رول بولت به پوشش گالوانیزه احتیاج دارد؟

یکی از سوالات مشتریان ما در خصوص لزوم استفاده از انکر بولت و سینی کابل گالوانیزه شده است. همانطور که اشاره شده مواردی در پروژهای گوناگون وجود دارد که اتصال دهنده ها نیازی به گالوانیزه شدن ندارند. اما به طور کلی گالوانیزه به عنوان وسیله ای برای پوشش محافظ مورد استفاده قرار می گیرد که عمر نسبتا طولانی به محصولاتی نظیر انکر بولت و سینی کابل می بخشد. برای انکر بولت هایی که در محیط مرطوب نصب می شوند، حفاظت در برابر خوردگی اهمیت ویژه ای دارد، زیرا خوردگی می تواند مقاومت این محصول را در برابر خستگی کاهش دهد. معمولاً هنگامی که از انکر بولت ، رول بولت ، نردبان کابل و سینی کابل در فضای باز استفاده می شود، باید پوشش گالوانیزه آنها مورد توجه قرار گیرد.

گالوانیزه کردن انکر بولت ها می تواند طبق ASTM A153 کلاس C یا به صورت مکانیکی توسط ASTM B695 کلاس 50 ، رسوب داده شود که نوع آن توسط مشتری قابل انتخاب است. بهترین شرکت های تولید کننده انکر بولت در جهان معمولاً گالوانیزه گرم را با ASTM A153 کلاس C ارائه می دهند.

انکر بولت با پوشش گالوانیزه گرم

گالوانیزه کردن انکر بولت ها به انکر بولت هایی اشاره دارد که در روی مذاب آغشته شده اند، به طوری که روی کل بست را پوشانده است. پوشش بیرونی روی برای آن دسته از انکر بولت هایی لازم است که به محافظت بالایی در برابر خوردگی نیاز دارند. گالوانیزه گرم فرآیندی است که در آن انکر بولت ها در حمامی از روی مذاب (تقریباً 840 درجه فارنهایت) فرو می‌روند. در چنین شرایطی روی به فولاد می چسبد و یک پوشش مقاوم در برابر خوردگی روی انکر بولت ها ایجاد می کند که مقاومت آن را در معرض عناصری مانند رطوبت افزایش می دهد.

البته بخش چالش برانگیز فرآیند گالوانیزه کردن انکر بولت جلوگیری از تجمع روی اضافی در قسمت رزوه دار انکر بولت است که توسط تولید کنندگان بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

مزایای گالوانیزه کردن انکر بولت ها

همانطور که گفته گالوانیزه، یک پوشش روی مقاوم را در برابر خوردگی برای اتصال دهنده های فولادی نظیر انکر بولت ها ارائه می دهد. این فرآیند دوام و عمر این محصولات را افزایش داده و در مقایسه با سایر گزینه های پوششی نیز مقرون به صرفه تر است. برای خرید با کیفیت ترین و با دوام ترین انکر بولت و سینی کابل در اصفهان با ما تماس بگیرید. برخی از مزایای گالوانیزه کردن انکر بولت ها عبارتند از:

  • گالوانیزه گرم محافظت طولانی مدتی برای اتصال دهنده ها و سایر محصولات فولادی ارائه می دهد.
  • در فرآیند گالوانیزه قطعات به طور یکنواخت با روی پوشش داده می شوند.
  • عمر مورد انتظار از انکر بولت گالوانیزه شده می تواند بیش از 30 سال باشد.
  • در این روش روی به صورت متالورژیکی به فولاد متصل می شود و در نتیجه یک محافظت دائمی را برای این محصول فراهم می کند.

منبع: anchorboltsource.com