در ادامه انکرهای مکانیکی پر کاربرد در صنعت تاسیسات را معرفی میکنیم: انکر های مکانیکی ( رول بولت، اکسپنشن بولت) ، این نوع از انکرها به رول بولت، اکسپنشن بولت و گاهی انکر بولت نیز معروف می باشند. اتصال این نوع انکرها با بتن به کمک یک درگیری مکانیکی صورت می گیرد. مکانیزم این درگیری

در ادامه انکرهای مکانیکی پر کاربرد در صنعت تاسیسات را معرفی میکنیم:
برای استعلام قیمت و خرید انواع انکرهای مکانیکی با شماره : 09131000986 تماس بگیرید

انکر های مکانیکی ( رول بولت، اکسپنشن بولت) ، این نوع از انکرها به رول بولت، اکسپنشن بولت و گاهی انکر بولت نیز معروف می باشند.

اتصال این نوع انکرها با بتن به کمک یک درگیری مکانیکی صورت می گیرد. مکانیزم این درگیری ممکن است اصطکاکی، چفت و بستی و یا ترکیبی از هر دو باشد.

فارغ از نوع درگیری انکر با بتن آنچه بیشتر در انتخاب انکرها  باید مد نظر قرار بگیرد، نحوه کاربرد آنهاست.  اولین پرسشی که در هنگام انتخاب انکر باید از خود بپرسیم این است که: هندسه اتصال مورد نظر چگونه است؟

در صورتی که بخواهیم یک صفحه فلزی  سوراخ دار را به بتن ببندیم  باید از انکر های بیرون رزوه استفاده کنیم.  اما اگر بخواهیم یک پیچ تمام رزوه یا یک قلاب و یا مانند آن را به بتن متصل کنیم، باید از انکر های داخل رزرو استفاده کنیم.

برای مثال جهت اتصال یک پیچ متری تمام رزوه به سقف بتنی  و نصب یک ساپورت بهترین انتخاب، انکر داخل رزوه ساچمه ای (DROP IN) می باشد.

پرسش دومی که در انتخاب انکر باید پرسید این است که: انکر مورد نظر ما می خواهد چه نوع باری را مهار کند؟ آیا ماهیت نیروی وارد بر آن استاتیکی  است یا دینامیکی. بر این اساس باید از میان انکرهایی که پاسخ پرسش اول بودند آنهایی را که برای باربری مد نظرمان تاییدیه دارند انتخاب کنیم.

انکر های مکانیکی ( رول بولت، اکسپنشن بولت)