انواع ساپورت سینی کابل

انواع ساپورت سینی کابل

پشتیبانی از سیستم برقکشی ساختمان نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح این سیستم ها دارد. انواع ساپورت سینی کابل ، به ساماندهی سیم ها و کابلهای برق کمک می کند. به این ترتیب بکارگیری این تجهیزات برای موفقیت هر پروژه ای بسیار حیاتی است.

در حال حاضر به منظور پیاده سازی بدون نقص سیستم برق کشی منازل از تجهیزاتی مانند سینی کابل، نردبان کابل، ساپورت سینی کابل، جعبه تقسیم و مواردی از این دست استفاده می شود. این تجهیزات صنعتی نحوه قرار گیری کابل ها در پروژه های ساخت و ساز و ایمنی آنها را تضمین می کنند. در ادامه می خواهیم به معرفی انواع ساپورت سینی کابل بپردازیم. همچنان با شرکت ایران فیکست همراه باشید.

در حال حاضر ابزارهای صنعتی زیادی نظیر انواع نردبان کابل و سینی کابل به جهت پشتیبانی از سیستم های برقکشی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت ایران فیکست عرضه کننده انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان است. برای سفارش نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان با ما تماس بگیرید.

آشنایی با کاربرد ساپورت سینی کابل

سینی کابل و نردبان کابل یک راه حل مناسب برای پیاده سازی راه های سیمی و مجرای الکتریکی در پروژه های گوناگون است که در عین حال از کابل های برق به خوبی مراقبت می کند. این تجهیزات به خوبی قابلیت پشتیبانی از انواع سیم کشی های زیر را دارند:

  • کابل های کنترل
  • کابل های مخابراتی
  • کابل های فیبر نوری
  • خطوط برق فشار قوی
  • کابل های توزیع برق

نردبان کابل و سینی کابل به عنوان یکی از کاربردترین سیستم های پشتیبانی برای کابل ها و سیم های برق و ارتباطات به شمار می روند. این تجهیزات به خوبی از کابل های برق و سیم ها پشتیبانی و محافظت می کنند. علاوه بر این برای تعویض، نگهداری، ارتقاء، گسترش، پیکربندی مجدد یا جابجایی شبکه ها نیز کارآمد هستند.

نردبان کابل ایران فیکست

انواع ساپورت سینی کابل نیز به منظور نگهداری از سینی و نردبان کابل استفاده می شوند. برای این منظور تجهیزات فوق بر روی دیوار یا روی سقف سازه نصب و راه اندازی می شوند. استفاده از انواع ساپورت سینی کابل بسته به نوع کابل کشی پروژه ها متفاوت است و باید زیر نظر مهندسان انتخاب گردد.

برای مثال به منظور نگه داشتن سینی کابل در زیر سقف یا رایزرها از ساپورت های بازویی استفاده می شود که در اندازه های مختلفی تولید می شوند. همچنین برخی از انواع ساپورت ها نیز به صورت ثابت و متحرک روی دیوار و سقف نصب می شوند. برای انتخاب مناسب ترین ساپورت سینی کابل در اصفهان می توانید با شرکت ایران فیکست تماس بگیرید.

انواع ساپورت سینی کابل زیر سقفی

این تجهیزات که در قسمت سقف قابل نصب و پیاده سازی هستند به اشکال مختلفی تولید می شوند که رایج ترین آنها عبارتند از:

  • ساپورت مدولار
  • ساپورت سینی کابل به شکل U
  • ساپورت های لدر
  • ساپورت مدل T شکل
  • ساپورت به سبک L
  • ساپورت F شکل
  • نگه دارنده های چند طبقه

– ساپورت مدولار

هنگام استفاده از ساپورت ها در سیستم کابل کشی حتما لازم است طول و عرض سینی و شرایط نصب کابل را در نظر داشته باشیم. معمولا انواع ساپورت سینی کابل به دو روش ثابت و متحرک قابل نصب است. ساپورت مدولار یکی از انواع رایجی است که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در مدت زمان کمتر و بدون تجهیزات جانبی اضافی قابل نصب و استفاده است.

مهم ترین مزایای ساپورت مدولار عبارتند از: کارآیی بالا، بهبود ارگونومی شرایط نصب، مقرون به صرفه، موثر در کاهش هزینه های اضافه، افزایش استحکام، افزایش قابلیت اعتماد سازه، برخورداری از ظاهر مناسب، نگهداری مناسب از سازه، عدم نیاز به جوشکاری و انعطاف پذیری بالا.

لدر کابل چیست؟

ساپورت سینی کابل به شکل U

یکی دیگر از انواع نگه دارنده های سینی کابل، ساپورت سینی کابل به شکل U است که برای بار سبک و متوسط مناسب می باشد. در این نوع اتصال، مهندسان از یک راد، واشر مربعی و یا اتصال آویز ساپورت به منظور نصب کردن آن در سقف استفاده می کنند. فرد مسئول نصب ساپورت سینی کابل فوق باید حتما فاصله ساپورت، سایز انکر بولت ، مهره و راد را با توجه به اندازه و وزن سینی کابل تعیین نماید.

– ساپورت های لدر

ساپورت لدر یکی از انواع ساپورت سینی کابل است که بیشتر به جهت قرار دادن تعداد زیادی از کابل ها مناسب می باشد. لدر کابل یا نردبان کابل برای کابل هایی که به صورت عمودی قرار می گیرند استفاده می شود. زیرا در این حالت، کابل ها با استفاده از کنتور یا تابلوی توزیع برق به طبقات دیگر یا سایر مصرف کننده های الکتریکی تقسیم می شوند. بیشتر ساپورت های لدر موجود به صورت دیواری قابل نصب هستند و نوع پروفیل بکار رفته در آنها نیز با توجه به فاصله ساپورت، اندازه و وزن آن متفاوت خواهد بود.

– ساپورت سینی کابل T شکل

ساپورت سینی کابل T شکل به صورت عمود بر آویز ساپورت نصب می شوند که نصاب می تواند ارتفاع آن را به دلخواه تغییر دهد. همچنین هنگام نصب این ساپورت می توان بر اساس نوع سیستم کابل کشی، بریس های طولی و عرضی را به ساپورت کابل اضافه نمود حتما اندازه و وزن سینی کابل را هنگام مشخص کردن سایز براکت و روبولت ها تعیین نمایید.

ساپورت سینی کابل به شکل L

ساپورت L از یک دستک برخوردار است که به منظور مهار جانبی می توانید بریس هایی را در راستای طول و عرض به ساپورت اضافه کنید. در اینجا نیز سایز براکت، روبولت ها، فاصله ساپورت و نوع پروفیل ها با توجه به اندازه و وزن سینی کابل انتخاب می شود.

– ساپورت سینی کابل چند طبقه

ساپورت چند طبقه یکی دیگر از انواع ساپورت سینی کابل است که در برخی از سیستم های کابل کشی مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت نیاز می توان انواع ساپورت های دیگر مانند L،U، F و T را نیز به آن اضافه کرد. البته این کار به تخصص نیاز دارد و تنها توسط یک مهندس متخصص  و باتجربه و بر اساس محاسبات دقیق قابل انجام است. هنگام نصب ساپورت های چند طبقه حتما لازم است فاصله ساپورت، اندازه و وزن سینی کابل نیز تعیین شود.

شرکت ایران فیکست عرضه کننده انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان است. برای سفارش نردبان کابل و ساپورت سینی کابل در اصفهان با ما تماس بگیرید.