سینی کابل چیست؟ انواع سینی کابل کدامند؟

انواع سینی کابل

انواع سینی کابل برای پشتیبانی از سیستم های سیم کشی برق در فرآیندهای توزیع برق استفاده می شوند و از این سیم کشی ها محافظت می کنند. سینی کابل منحصراً به عنوان جایگزینی برای سیستم های باز سیم کشی استفاده می شود و از کابل های برق در برابر حوادث الکتریکی محافظت می کند. انواع سینی کابل در اصفهان و شهرهای دیگر نیز اغلب برای مدیریت کابل در ساخت و سازهای بزرگ مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می شوند.

سینی های کابل قابلیت پشتیبانی از انواع سیم کشی ها همچون خطوط برق فشار قوی، کابل های توزیع برق، کابل های مخابراتی و کابل های فیبر نوری را دارند. سینی کابل نردبانی و سوراخ دار دو نوع سینی برق پرکاربرد هستند. این تجهیزات صنعتی در شکل ها و اندازه های مختلفی در بازار موجود هستند و از آنها برای کابل کشی و پشتیبانی خوب از سیستم های توزیع برق استفاده می شود. سینی سوراخ دار به سینی پانچ نیز معروف است. در ادامه در خصوص انواع سینی کابل بیشتر توضیح خواهیم داد.

چنانچه برای پشتیبانی صحیح از سیستم های لوله کشی و برقکشی ساختمان ها به تجهیزاتی همچون ساپورت تاسیسات، ساپورت لوله ، انکر بولت و سینی کابل در اصفهان احتیاج دارید همین امروز با ما تماس بگیرید. محصولات این شرکت شامل ساپورت های پیش ساخته ، ساپورت تاسیسات ، ساپورت لوله ، چسب کاشت میلگرد ، انکر بولت ، سینی کابل و غیره است.

 

بیشتر بخوانید: سینی کابل و اتصالات

 

معرفی انواع سینی کابل

اکثر سیستم‌های سینی کابل به صورت سوراخ دار و باز ساخته می شوند تا امکان رد و بدل شدن گرمای کابل های برق را فراهم سازند و همینطور دسترسی آسان برای تعویض و تعمیر آنها را فراهم سازند. اگرچه به طور معمول سینی کابل از سقف به شکل معلق نصب می شود و یا به دیوار چسبانده می شود، برخی از سیستم های سینی کابل برای استفاده در کف نیز مناسب هستند. در ادامه انواع اصلی سینی های کابل را معرفی خواهیم کرد. برای سفارش سینی کابل در اصفهان همین امروز با ما تماس بگیرید.

  • سینی کابل نردبانی یا نردبان کابل
  • سینی کابل سوراخ دار
  • سینی کابل کف جامد یا کفی یکدست
  • سینی توری کابل یا سبد کابل
  • سینی کابل کانالی

 

بیشتر بخوانید: انواع ساپورت سینی کابل

 

همانطور که می بینید تنوع سینی کابل زیاد است بنابراین چگونه می توان مناسب ترین سینی کابل را برای پروژه های مختلف انتخاب کرد؟ یک مهندس یا طراح معمولاً نوع سینی کابل را مشخص می کند که دارای ویژگی های متناسب با پروژه باشد. این انتخاب بستگی به شرایط و محیط کار دارد. انتخاب سینی کابل به تعداد کابل، اندازه، فاصله و وزن کابل در سینی نیز بستگی دارد.

اگر برای انتخاب سینی کابل در اصفهان به مشورت نیاز دارید همین امروز با متخصصان ما تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: چگونگی محاسبه ی ظرفیت سینی کابل

 

  • سینی کابل نردبانی

سینی کابل نردبانی یا نردبان کابل از دو ریل جانبی تشکیل شده است که توسط پله های نردبانی به هم متصل می شوند. این نوع سینی کابل در پروژه های زیادی استفاده شده است و بسیار کاربردی می باشد. زیرا به گفته مهندسان، پله های نردبانی آن امکان دسترسی آسان به کابل ها و تعویض و تعمیر قسمت های مختلف را از بالا یا پایین فراهم می سازد.

سینی های کابل نردبانی با در نظر گرفتن نیازهای صنعتی طراحی شده اند تا بتوان تمامی نیازها را به راحتی برآورده کرد. این نوع تجهیزات نه تنها حفاظت مکانیکی را ارائه می دهند، بلکه برای تسهیل مسیریابی مناسب برای کابل های برق طراحی شده اند. علاوه بر این پله های نردبان کابل لنگرهای مناسبی برای بستن کابل ها در مسیرهای سینی کابل غیر افقی یا جاهایی هستند که موقعیت کابل ها باید در مسیرهای سینی کابل افقی حفظ شود.

سینی کابل نردبانی

 

بیشتر بخوانید: پوشش سینی کابل به روش گالوانیزه کردن

 

  • سینی کابل سوراخ دار

سینی کابل سوراخ دار  شامل یک قسمت تهویه شده با ریل های جانبی است. در برخی از پروژه ها استفاده از این نوع سینی کابل نسبت به انواع دیگر ترجیح داده می شود. سینی کابل سوراخ دار نوعی سینی کابل است که برای پروژه های سیم کشی برق در فروشگاه های بزرگ، سالن های ورزشی، بیمارستان ها، فرودگاه ها و سایر صنایع استفاده می شود. سینی های کابل سوراخ دار دارای سوراخ هایی در ورق پایین و ریل های جانبی برای قرار دادن کابل های برق هستند.

 

بیشتر بخوانید: اتصالات جانبی سینی کابلها و نردبان کابلها

 

  • سینی کابل با کف جامد

به جهت نصب کابل های فیبر نوری که در آن افتادگی کابل ها بر عملکرد سیستم تأثیر گذار است از سینی های کابل با کف جامد (غیر تهویه)  استفاده می شود. همچنین به طور کلی انتخاب و استفاده از سینی های کف یکدست، به منظور کاهش نگرانی در مورد حفاظت از تداخل الکترومغناطیسی (فرکانس رادیویی) است.

سینی کابل کف جامد یکدست

 

بیشتر بخوانید: شرایط محیطی محل نصب سینی کابل باید چگونه باشد؟

 

  • سینی توری با سینی کابل مش سیمی

سینی کابل مش سیمی که به آن سبد کابل نیز می گویند، یکی دیگر از انواع سینی کابل است. این نوع سینی کابل از سیم های فولادی ضد زنگ ساخته می شود که با جوش دادن سیم ها به یکدیگر، شبکه ای مانند سبد را تشکیل می دهد. این نوع سینی بیشتر برای کابل های ولتاژ پایین، مخابراتی و فیبر نوری که در دهانه های کوتاه پشتیبانی می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

سینی توری با سینی کابل مش سیمی

  • سینی کابل کانالی

سینی کابل کانالی طراحی بسیار ساده ای دارد و در واقع می توان گفت چیزی بیش از یک سینی فلزی نیست که می توان از آن برای نصب کابل های بسیار کوچک در پروژه های کوچک استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید: بست سینی کابل

 

نکات مهم برای نصب سینی کابل برق

همانطور که گفته شد انواع سینی کابل به عنوان نگهدارنده کابل های برق در ساختمانها، انبارها، کارخانه ها، بیمارستان ها، مراکز صنعتی، مراکز تجاری و غیره استفاده می شوند. سینی های کابل فولادی و همینطور لوازم جانبی و تکیه گاه های انها جهت افزایش مقاومت معمولاً گالوانیزه گرم می شوند و یا یک روکش پی وی سی بر روی آنها کشیده می شود.

 

بیشتر بخوانید: سینی کابل گالوانیزه سرد

 

سینی باید دارای پایه هایی در دو طرف باشد. تمام اتصالات، اتصالات T، زانویی، جفت‌کننده‌ها و غیره باید دارای بخش‌های قابل توجهی با کیفیت مشابه سینی‌ها باشند. کابل ها باید به طور ایمن توسط گیره ها یا زین های ساخته شده بسته شوند. اگر سینی کابل در مکان‌های بیرونی نصب شود، یعنی جایی که کابل‌ها در معرض نور خورشید هستند، باید با پوشش‌هایی به شکل سایه‌بان و همینطور ایجاد تهویه کافی برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و طبق توصیه‌های سازنده‌ها ارائه شوند.

اگر برای انتخاب سینی کابل در اصفهان به مشورت نیاز دارید همین امروز با متخصصان شرکت ایران فیکست تماس بگیرید. ایران فیکست تولید کننده سینی کابل میباشد. این شرکت علاوه بر نردبان کابل و سینی کابل انواع تجهیزات صنعتی دیگر مانند ساپورت تاسیسات، ساپورت لوله و انکر بولت را به فروش می رساند.

 

بیشتر بخوانید: نحوه نصب سینی کابل چگونه است؟