پوشش سینی کابل به روش گالوانیزه کردن

پوشش سینی کابل به روش گالوانیزه کردن

خوردگی نتیجه مخرب اثر شیمیایی بین فلز و محیط پیرامون آن است. این فرآیند فرسوده شدن طبیعی است. اگر از فولاد محافظت نشود، با محیط اطراف واکنش نشان داده و به ترکیبات اکسیدی پایدارتر خود باز می گردد و در نتیجه فولاد را در این فرآیند مصرف می کند.  مطمئن ترین راه برای محافظت از فولاد، گالوانیزه کردن آن است. در اصل غوطه ور کردن آهن یا فولاد تمیز و بدون اکسید در داخل زینک مذاب به منظور تشکیل یک پوشش روی محافظ بر روی آن از خوردگی آن جلوگیری می کند. با توجه به این مقدمه در ادامه به پوشش سینی کابل به روش گالوانیزه کردن می پردازیم.

در شرکت ایران فیکست به طور گسترده ای انواع سینی کابل سوراخ دار گالوانیزه شده تولید می شود که بسیار با دوام هستند و در پروژه های خانگی و صنعتی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. سوراخ های تعبیه شده بر روی سینی کابل نیز به منظور فراهم ساختن تهویه لازم ایجاد می شود.  ایران فیکست تولید کننده سینی کابل در اصفهان است که این محصول را به منظور محافظت بیشتر از کابل های سنگین در برابر آسیب های فیزیکی به صورت گالوانیزه تولید می کند. سینی کابل در این شرکت در ابعاد و طول های استاندارد مختلف و همچنین مطابق با مشخصات مشتریان ارائه می شود.

با توجه به اینکه گالوانیزه بودن سینی کابل به خصوص گالوانیزه گرم به افزایش دوام این محصول کمک می کند در ادامه به پوشش سینی کابل به روش گالوانیزه کردن بیشتر می پردازیم. همچنان با شرکت ایران فیکست همراه باشید. این شرکت تولیدکننده انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان است. جهت سفارش این محصولات با ما تماس بگیرید.

پوشش سینی کابل به روش گالوانیزه کردن

همانطور که می دانید به طور کلی یک سینی کابل مطمئن در عملیات سیم‌کشی برق سازه‌ها، با هدف محافظت و انتقال کابل‌های الکتریکی جهت برقکشی و تنظیم انتقال کابل‌ها در بناهای تجاری و صنعتی استفاده می شود.

خرید سینی کابل در اصفهان

سینی‌ کابل معمولاً از یک نوع فلز مانند فولاد یا آهن با آبکاری مقاوم در برابر خوردگی تولید می شود. برای این منظور فولاد را با درصد کمی از کربن، فولاد ضد زنگ و یا فلزی ترکیبی با آلومینیوم و روی و غیره پوشش می دهند.  قطعا هر کدام از پوشش های استفاده شده برای سینی کابل کاربرد و هزینه متفاوتی دارد. برای انتخاب جنس سینی کابل در اصفهان و شهرهای دیگر شما باید به محل قرارگیری سینی کابل، میزان رطوبت محیط و همچنین میزان هزینه و مخارج پروژه توجه نمایید.

سینی های کابل فولادی در چند مدل تولید می شوند که دسته بندی آنها به نوع فرورفتگی، نوع سینی، چارچوبها، مهاربندها، بازوهای پشتیبانی و همچنین نصب آن بستگی دارد. هنگام انتخاب این سینی ها باید در نظر داشته باشید که سینی کابل و تمام اجزاء دیگر گالوانیزه شده باشند. در بین روش های مختلف پوشش برای محافظت از بسترهای فولادی و آهنی، ایجاد پوشش بوسیله گالوانیزه گرم روش بسیار خوبی است که توسط تولیدکنندگان و مشتریان ترجیح داده می شود. بنابراین، اکثر مشتریان ما سینی کابل گالوانیزه گرم را سفارش می دهند.

تولید کنندگان سینی کابل فولادی، برای افزایش استقامت این محصول در مقابل فرسودگی و خوردگی آن را با پوشش های متفاومتی به بازار ارائه می کنند. این پوشش‌ها با فرآیند گالوانیزه با روش‌های متفاوتی ایجاد می‌شوند اما معمولا از فلز روی بیشتر استفاده می‌شود. زیرا فلز روی به سمت آند بودن تمایل دارد. در این صورت زمانی که پوشش گالوانیزه سطح فلز در تماس با فلز زیر خود، قرار می گیرد، فلز زیری (کاتد) دیرتر فرسوده خواهد شد.

استفاده از پوشش روی در سینی کابل گالوانیزه گرم

روی یکی از انواع پوشش سینی کابل به روش گالوانیزه کردن است. در واقع زمانی که روی در حالت سیال باقی می‌ماند و همچنین فعالیت‌های فیزیکی و شیمیایی نسبتاً پیچیده‌ای را طی می‌کند، نه تنها یک لایه (روی) خالص ضخیم‌تر روی فولاد قرار می‌گیرد، بلکه یک لایه آلیاژ روی-آهن نیز ایجاد می‌شود. این روش آبکاری نه تنها دارای مقاومت ضد زنگ زدگی فولاد الکتروگالوانیزه است، بلکه دارای یک لایه آلیاژ روی-آهن نیز می باشد.

بنابراین سینی کابل گالوانیزه گرم از مقاومت بسیار بالایی در برابر فرسودگی برخوردار می شود. این روش آبکاری به ویژه برای سینی کابل که در مجاورت جوهای مختلف مخرب قوی قرار می گیرد بسیار مناسب است.

به جهت پوشش سینی کابل به روش گالوانیزه کردن ، سینی را در مایع روی که در حدود 500 ℃ دما دارد غوطه ور می سازند تا سطح قطعات فولادی به لایه روی بچسبد، بنابراین به صورت مطمئنی به هدف مورد نظر خود یعنی ضد زنگ کردن این محصول دست می یابند. این سینی کابل‌ها در محل‌های نیازمند به محافظت بیش‌تر، مانند فضاهای باز و مرطوب، کارایی دارند.

تولیدکننده سینی کابل

اگر به نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان نیاز دارید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات گالوانیزه گرم شرکت ایران فیکست با ما تماس بگیرید. البته این شرکت علاوه بر سینی کابل انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله و ساپورت تاسیسات را نیز تولید می کند.

ویژگی های سینی کابل گالوانیزه گرم

سینی‌ کابل با پوشش گالوانیزه گرم نسبت به پوشش گالوانیزه سرد ضخامت بیش‌تری دارند و به همین خاطر در مقابل ضربه و برخورد فیزیکی سخت تر می باشند. به این ترتیب سینی کابل گالوانیزه گرم از نوع سرد آن مقاوم تر است و استفاده از آن مزیت های زیر را به دنبال دارد.

  1. استقامت بالا در شرایط جوی گوناگون
  2. بادوام و مطمئن
  3. بدون زنگ زدگی و خوردگی
  4. کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات
  5. قابل اتصال به کف، سقف، دیوار یا بالای قفسه ها
  6. تنوع تولید در ابعاد و اندازه های گوناگون
  7. تحمل بار کابل های سنگین

سینی کابل با پوشش گالوانیزه سرد

در فرآیند تولید سینی کابل گالوانیزه سرد ، سینی فولادی در روی فرو رفته و مخلوطی از هیدروکسید، کربن و اکسید روی، یک روکش جهت محافظت بر روی آن تشکیل می دهند که این پوشش نسبت به گالوانیزه گرم ضخامت کمتری دارد و به همین جهت مقاومت آن کمتر بوده و شاید به راحتی دچار خوردگی شود. بنابراین با توجه به این سینی کابل گالوانیزه سرد نسبت به گرم پایداری کمتری در برابر عوامل زنگ زدگی و فرسودگی دارد از این نوع سینی ها بیشتر در محل‌ها و صنایعی با رطوبت پایین استفاده می‌شود.  برای سفارش نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان که با پوشش گالوانیزه سرد تهیه شده اند با شرکت ما تماس بگیرید.

منبع: www.yongchangfrp.com