سینی کابل و اتصالات

سینی کابل و اتصالات

سینی کابل و اتصالات مرتبط با آن ابزار فوق العاده کارآمدی است که برای مدیریت تمام سیم کشی ها و کابل های برق ساختمان ها استفاده می شود. نصب یک سینی کابل بزرگ می‌تواند مقدار زیادی سیم‌کشی را هدایت کند. سیستم سینی کابل و اتصالات آن در اصل واحد یا مجموعه‌ای از واحدها یا بخش‌ها و اتصالات مرتبط است که یک سیستم ساختاری را تشکیل می‌دهد که برای بستن یا پشتیبانی ایمن از کابل‌ها و مسیرهای برقکشی ساختمان و جلوگیری از آسیب دیدن آنها استفاده می‌شود.

سینی کابل در طیف گسترده ای از اندازه ها، سبک ها (از جمله نردبان کابل ، تهویه هوا، کانال تهویه و ساختارهای مشابه) با مواد فلزی یا غیرفلزی در دسترس هستند. برای نصب یک سینی کابل کامل، هم به عناصر سینی کابل و هم به اتصالات مرتبط با آن مانند زانوها برای چرخش گوشه ها نیاز داریم. در ادامه در خصوص این ابزار کارآمد صنعتی و اتصالات آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

اگر برای پشتیبانی صحیح از سیستم های لوله کشی و برقکشی ساختمان ها به تجهیزاتی همچون ساپورت تاسیسات، ساپورت لوله ، انکر بولت  و سینی کابل در اصفهان احتیاج دارید همین امروز با ما تماس بگیرید. محصولات این شرکت شامل ساپورت های پیش ساخته ، ساپورت تاسیسات ، ساپورت لوله ، چسب کاشت میلگرد ، انکر بولت ، سینی کابل و غیره است.

سینی کابل و اتصالات: تمام آنچه باید بدانید

در گذشته از سیم‌های باز در سرتاسر ساختمان برای انتقال برق از نقطه‌ای به مکان دیگر استفاده می‌شد که به راحتی با آتش، رطوبت، مواد شیمیایی یا مواد مضر دیگری، برخورد می‌کرد و باعث ایجاد اتصال کوتاه یا حادثه آتش‌سوزی می‌شد. این آسیب نه تنها برای مصرف کنندگان مضر بود بلکه به صنعت برقکشی ساختمان نیز آسیب می رساند. برای جلوگیری از چنین آسیبی، یک سیستم مناسب مانند سینی کابل و نردبان کابل طراحی شد که به راحتی سیم کشی ها را پشتیبانی کرده و از آنها محافظت کامل نماید.

سینی کابل یکی از تجهیزات صنعتی همه کاره است که برای هدایت کابل ها و سیستم برقکشی ساختمان ها و صنایع تایید شده است. امروزه سینی کابل در سبک های مختلفی با پوشش گالوانیزه یا بدون پوشش عرضه می شود. همچنین انواع مختلفی از سینی کابل مانند نردبان کابل، سینی کابل سوراخ دار، استیل ضد زنگ و سینی کابل PVC در بازار موجود است. بنابراین، هنگام تصمیم گیری در مورد خرید آنها باید بسیار دقت باشید و عوامل زیادی مانند اندازه، طراحی مناسب، طول، ظرفیت و از همه مهمتر اینکه آیا سینی کابل با نیاز ساختمان شما مطابقت دارد یا خیر را در نظر بگیرید.

خرید سینی کابل در اصفهان

در واقع درک جنبه های اساسی ساخت و عملکرد سینی کابل بسیار مهم است. دانستن ویژگی های اساسی سینی و اتصالات به شما کمک می کند تا گزینه های موجود خود را بهتر بشناسید و انتخاب های بهتری برای محافظت از سیم و کابل پروژه ها داشته باشید. اگر در خصوص خرید سینی کابل در اصفهان به راهنمایی احتیاج دارید همین امروز با متخصصان ما تماس بگیرید. متخصصان شرکت ایران فیکست هنگام طراحی و تولید سینی کابل در اصفهان از تمام استانداردها و تکنیک های مدرن ساخت آن به خوبی آگاه هستند که به بهبود اثربخشی این سیستم ها کمک می کند.

ویژگی ها و نیازهای کلی کابل سینی

سینی کابل وسیله ای برای پشتیبانی از کابل های عایق شده است. از این کابل ها در توزیع برق، ارتباطات و کنترل استفاده می شود. در ساختمان ها معمولاً از این دستگاه ها به عنوان بخشی از سیستم مدیریت کابل استفاده می شود. استفاده از سینی کابل روشی هوشمندانه برای مرتب و منظم نگه داشتن کابل ها است. این یک راه حل ایده آل برای مدیریت سیم ها در محل کار است.

سینی کابل مزایای مختلفی دارد. اولین و بارزترین مزیت سینی کابل این است که برقکشی ساختمان را سریعتر به پایان می رساند. علاوه بر این کابل ها برای بررسی های تعمیر و نگهداری به راحتی قابل مشاهده هستند. آنها همچنین می توانند در مکان های صعب العبور نصب شوند. در نهایت، تمیز کردن و نصب سینی کابل نسبت به راه حل های دیگر آسان تر است. صرف نظر از اندازه آن، مرتب نگه داشتن کابل ها آسان است. همچنین نسبت به روش های دیگر هزینه بسیار کمتری دارد و در صورت نیاز، برداشتن و تعویض کابل ها آسان تر است.

جهت دریافت مشاوره خرید تجهیزاتی همچون ساپورت تاسیسات، ساپورت لوله ، انکر بولت  و سینی کابل در اصفهان همین امروز با ما تماس بگیرید.

دستورالعمل ها و مشخصات

درک اصول ساخت و عملکرد سینی کابل ها بسیار مهم است. سینی کابل یک سیستم انعطاف پذیر است که می تواند برای هدایت کابل ها در داخل سینی ها استفاده شود.  از این تجهیزات می توان در محیط های مرطوب یا خشک و در داخل یا خارج از سازه ها استفاده کرد. سیستم برقکشی سینی کابل نیز ممکن است برای تامین انرژی برق هر ساختمان با هر اندازه ای استفاده شود.  در اصل سینی کابل و اتصالات آن به دلیل انعطاف‌پذیری، مورد نیاز طیف وسیعی از صنایع از جمله کاربردهای صنعتی سبک تا سخت‌ترین پروژه‌های ساختمانی در بازار هستند.

سینی کابل گالوانیزه سرد

همچنین برخی از انواع سینی کابل و تجهیزات مرتبط با آن برای شرایط غیرعادی ساخته می شوند، مانند زمانی که یک دیوار مهار یا سیستم تهویه از کار می افتد و یک جو انفجاری از گازها یا بخارات همراه با هوا وجود دارد. در چنین شرایطی مهندسان و بازرسان انتخاب می کنند که از کدام کلاس سینی کابل استفاده شود.

  • الزامات UL

UL 83 – سیم و کابل ترموپلاستیک

UL 44 – سیم و کابل عایق حرارتی

UL 1277 – کابل سینی برق و کنترل

الزامات UL برای مقاومت در برابر نور خورشید و دفن مستقیم

تست شعله سینی عمودی IEEE 1202 (70KBTU/H)

CSA 22.3 for -40 Cold Bend – 35 Cold Impact Requirements

  • الزامات صنعتی و تاسیساتی

NFPA 70 – NEC 336

NEMA WC57/ICEA S-73-532

تست شعله 210000 BTU/Hr ICEA T-29-520

نکات مهم در انتخاب سینی کابل مناسب

امروزه سینی کابل ها توسط بخش‌های مختلف تجاری و صنعتی بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند، زیرا باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه پروژه های برقکشی و کابل کشی آنها شده اند. هنگام انتخاب سیستم سینی کابل و اتصالات آن برای یک ساختمان بلند، باید طول و ظرفیت آن را برای جابجایی سیم در سینی بررسی کنید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. انتخاب سینی کابل مناسب و استفاده ی درست از این ابزار کمک می کند تا کابل های سنگین برق آسیب نبینند و در نتیجه نیازی به صرف هزینه هنگفت برای نگهداری یا تعمیر آنها  نباشد. انتخاب صحیح نوع سینی کابل کاملاً به محیط نصب، هدف و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. برای تصمیم گیری درست باید همه ی این موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید روی محصول مناسب سرمایه گذاری کنید.

توجه داشته باشید که سیستم های سنتی و باز سیم کشی برق ساختمان ها کاملاً پرهزینه و بدون محافظت هستند و بنابراین به راحتی آسیب می بینند. بنابراین، وقت آن رسیده تا از سینی و نردبان کابل برای پشتیبانی و محافظت بیشتر از سیم کشی ساختمان در پروژه های خود استفاده کنید. جهت دریافت مشاوره خرید تجهیزاتی همچون ساپورت تاسیسات، ساپورت لوله ، انکر بولت  و سینی کابل در اصفهان همین امروز با ما تماس بگیرید.

منابع:

www.sooperarticles.com

managemyapartments.com