لدر کابل

لدر کابل چیست؟

لدر کابل یا نردبان کابل نوعی نگهدارنده کابل است که عموما برای حفاظت از کابل ها در هنگام جابجایی کابل در ارتفاعات ناهموار مورد استفاده قرار می گیرد. لدر کابل معمولا از ورق گالوانیزه و یا از جنس جی آر پی و یا استیل ساخته می شود. لدر کابل معمولا دو متر طول دارد و با عمق 6 سانت و فاصله پله های 25 سانت تولید می شود. لدر کابل گالوانیزه مانند سینی کابل در دو مدل گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم موجود است. برای خرید انواع لدر کابل، نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان و همینطور انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات با متخصصان شرکت ایران فیکست تماس بگیرید.

لدر کابل چیست و چه تفاوتی با سینی کابل دارد؟

لدر کابل یا نردبان کابل یکی از تجهیزات صنعتی پرکاربرد است که عمدتا برای مکان های روباز استفاده می شود. لدر کابل دارای ویژگی هایی است که نسبت به لوله های فلزی و پی وی سی تجهیزات کارآمدتر و ایمن تری محسوب می شود. برای مثال لدر کابل نسبت به لوله های فلزی انعطاف پذیری بیشتری دارد. همچنین کابل ها و سیم های برق در داخل لوله های برق کمتر با محیط بیرون در ارتباط هستند و در نتیجه دمای آنها افزایش می یابد.

استفاده از لدر کابل علاوه بر آن که کابل ها را بیشتر در ارتباط با محیط بیرون قرار می دهد و به کاهش دمای سیم کشی ساختمان کمک می کند، ساده تر اجرا شده و در نتیجه به تسریع روند کابل کشی تاسیسات برقی صنایع کمک می کند. اگر به تجهیزاتی مانند نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان نیاز دارید همین امروز با شرکت ایران فیکست تماس بگیرید.

ویژگی های لدر کابل چیست؟

نردبان کابل از لحاظ ظاهری به نردبان های معمولی مشابه است. این دسته از تجهیزات ساختمانی به گونه ای طراحی شده اند که فاصله بین پله ها از یکدیگر بین ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر باشد. بنابراین ابعاد و اندازه پله ها در لدر کابل به گونه ای است که تنها برای محافظت از کابل ها قابل استفاده است. زیرا سیم های برق معمولا قطر کمی داشته و در هنگام اجرا، پیمانکاران را با مشکل روبرو می کنند.

نردبان کابل و سینی کابل

از آنجایی که  نردبان کابل بیشتر در محیط های روباز استفاده می شود، بنابراین باید از متریال مقاوم در برابر شرایط نامساعد جوی مثل باد و باران ساخته شود تا مانع پوسیدگی پوشش ظریف و نازک سیم های برق شود. به همین خاطر در اکثر اوقات نردبان های کابل از جنس فولاد گالوانیزه و یا استیل ساخته می شوند. برای سفارش نردبان و سینی کابل در اصفهان با پوشش گالوانیزه همین امروز با ما تماس بگیرید.

تفاوت نردبان کابل و سینی کابل

با توجه به اینکه نردبان کابل نسبت به سینی کابل دارای مقاومت بیشتری است، به همین خاطر مهندسان از آن برای عبور دادن کابل های قطور و سنگین استفاده می کنند. از لحاظ تهویه نیز لدر کابل از تهویه مناسب تری نسبت به سینی کابل برخوردار است.

نردبان کابل بیشتر برای محیط های روباز طراحی شده است.  این در صورتی است که سینی کابل عمدتا برای کابل کشی و سیم کشی در محیط های سرپوشیده کاربرد دارد. از آنجایی که در لدر کابل از صفحه زیرین استفاده نشده است این تجهیزات از جمع شدن رطوبت و گرد و غبار در سیم کشی جلوگیری می کنند و به همین خاطر از فرسایش و از بین رفتن کابل ها نیز جلوگیری می کنند.

به طور کلی سینی کابل و نردبان کابل هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند.اگر می خواهید از لدر کابل و سینی کابل در اصفهان استفاده کنید برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

مزایای استفاده از لدر کابل گالوانیزه

همانطور که گفته شد نردبان کابل گالوانیزه یکی از بهترین انواع لدرهای موجود در بازار است‌. به کار رفتن پوشش گالوانیزه در ساخت این تجهیزات موجب شده تا با خیال راحت از آنها در محیط های باز که در معرض رطوبت قرار دارد نیز استفاده گردد. برای ساخت لدر کابل گالوانیزه ، ورق فولادی از طریق عمل گالوانیزاسیون در برابر رطوبت مقاوم می شود.

لدرهای تولید شده با گالوانیزاسیون گرم به خاطر وجود پیوندهای قوی تر بین مولکول های فولاد و فلز روی، از طول عمر بیشتری نسبت به لدرهای تولید شده به روش آبکاری سرد برخوردار هستند. لازم به ذکر است برای جلوگیری از آسیب دیدن پوشش روی لدر ، حتی سوراخکاری در این لدر ها نیز پیش از آبکاری صورت می گیرد.

معرفی اتصالات لدر کابل

برای مرتبط ساختن بخش های مختلف تاسیسات برقی با یکدیگر، تجهیزات گوناگون همچون سینی و نردبان کابل عمدتا با اتصالات به هم دیگر وصل می شوند. در ادامه به معرفی مهم ترین اتصالات لدر کابل می پردازیم.

  • زانویی نردبان کابل
  • سه راهی لدر کابل
  • چهار راهی لدر کابل
  • ردیوسر نردبان کابل

نردبان کابل ایران فیکست

نحوه تولید نردبان کابل چگونه است؟

  • برشکاری

ورق های بکار رفته در تولید نردبان کابل و لدر کابل از جنس فولاد سیاه هستند. این ورق ها ابتدا تحت برش قرار گرفته و در نهایت توسط فرآیندهای آبکاری گالوانیزه می شوند. این روند تولید موجب می شود تا  ورق ها مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و خوردگی پیدا کنند. برشکاری نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان و شهرهای دیگر از طریق دستگاه های NC و در طول های ۲ الی۳ متر انجام می شود.

  • پانچ کردن

برای وصل کردن اتصالات مختلف نردبان کابل به یکدیگر، درون نردبان سوراخ هایی ایجاد می شود. البته مانند مرحله قبلی به خاطر جلوگیری از آسیب رساندن به لایه محافظ نردبان و سینی کابل، سوراخ ها قبل از فرآیند آبکاری و گالوانیزه ایجاد می شوند. پانچ ها نیز از طریق دستگاه CNC ایجاد می شوند.

  • خم کاری

خم کاری به جهت از بین بردن لبه های تیز محصول و جلوگیری از آسیب رساندن به نردبان کابل انجام می شود. برای اینکار عمدتا از دستگاه های NC برای خم کاری ورق فولادی استفاده می شود که این خم ها به صورت چهار طرفه و شش طرفه بر روی ورقه های فولادی ایجاد می شوند.

  • جوشکاری قطعات

برای بهبود عملکرد برخی از اتصالات و فیتینگ های نردبان کابل ممکن است به جوشکاری نیاز باشد. عمل جوشکاری از طریق گاز CO2 و با توجه به ضخامت قطعات انجام می شود. البته برای جلوگیری از کاهش مقاومت ورق ها و محل های درز جوش در برابر رطوبت و خوردگی، محل جوشکاری شده حتما با پوششی از فلز روی پوشانده می شوند.

  • بازرسی

بارزسی یکی از مراحل مهم در فرآیند تولید قطعات و تجهیزات صنعتی و ساختمانی است. در فرایند تولید نردبان کابل، روند تولید در 4 مرحله تحت بازرسی می گیرد.که در صورت رعایت کلیه استانداردهای لازم، نردبان کابل برای فروش و استفاده تایید می شود. این مراحل عبارتند از:

  • بازرسی اولیه در خصوص متریال به کار رفته در لدر کابل
  • بازرسی در حین تولید نردبان کابل
  • بازرسی نردبان کابل پس از عمل آبکاری
  • بازرسی نهایی لدر کابل

جهت خرید انواع  لدر کابل، نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان و همینطور انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات با متخصصان شرکت ایران فیکست تماس بگیرید.