هرچند کاربرد این نوع ساپورت بیشتر به جهت نصب و پشتیبانی از نردبان کابل و سینی کابل ها معمول میباشد اما به همان اندازه برای مهار لوله های مختلف و همینطور کانالهای عبوری از داکتهای بتنی نیز مناسب می باشند. همچنین براکتها قابلیت نصب مستقیم به ستون، دیوار، سقف و کف را هم دارند. در

فروش براکت / دستک / ساپورت دیواری و همچنین ساخت انواع سفارشی آن توسط شرکت ایران فیکست انجام می پذیرد. لطفا جهت سفارش و خرید براکت و ساپورت دیواری با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای استعلام قیمت و خرید براکت و ساپورت دیواری با شماره: 09131000986 تماس بگیرید

براکتها با پروفیل

براکتهای ذوزنقه ای

براکتهای زاویه متغیر

اقداماتی نظیر لوله کشی روی دیوار یا افزودن قفسه و سینی کابل روی دیوار نیاز به نصب براکت/ دستک یا ساپورت (نگه دارنده) دیواری دارد. اکثر براکت ‌ها شامل بازوی و کفی هستند که با هم ترکیب شده و یک ساپورت دیواری کامل را تشکیل می ‌دهند. در حال حاضر انواع مختلف براکت ها به صورت آماده یا سفارشی توسط ایران فیکست تولید میشود که شما می توانید بر اساس پروژه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

در ادامه در خصوص براکت ها، انواع آنها و مهم ترین کاربردهایشان بیشتر توضیح خواهیم داد. همچنین در پایان توضیحاتی در مورد نحوه انتخاب، سفارش و نصب براکت/ دستک / ساپورت (نگه دارنده) دیواری ارائه خواهد شد.

اگر برای پروژه های صنعتی و ساختمانی نظیر لوله کشی و برقکشی به تجهیزاتی همچون ساپورت تاسیسات ، ساپورت لوله، براکت و سینی کابل در اصفهان احتیاج دارید و یا به منظور تقویت سازه های بتنی به دنبال بهترین چسب کاشت میلگرد و  انکر بولت  مکانیکی و شیمیایی هستید با شرکت ایران فیکست تماس بگیرید.

  • تعریف براکت

براکت ها یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین ساپورتهای صنعتی هستند که به تازگی بیشتر راه خود را تاسیسات غیر صنعتی و ساختمانهای معمول باز کرده اند. براکت در معنای لغوی در اصل به هر نوع سخت افزار پشتیبانی گفته می شود که معمولاً از جنس فلز و متصل به دیوار است و جهت نگه داشتن، اتصال، نصب یا ایمن کردن مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر از براکت به جهت تثبیت و اتصال اشیای گوناگون مانند قفسه ها به یک شی یا یک سطح دیگر مثل دیوار استفاده می شود.

در ساختمان نیز  براکت به عنوان یک تکیه گاه قوی برای نگهداری و پشتیبانی از انواع تاسیسات عمل می کند. خصوصا کاربرد آن برای ساپورت کردن انواع سینی کابل و نردبان کابل مدتهاست معمول بوده است. علت آن است که دستکها، ساپورتهای یک طرفه هستند. به همین خاطر بعد از نصب سینی کابل روی آنها امکان کابل گذاری از سمت آزاد ساپورت وجود دارد.

هرچند دستکها را میتوان برای مقاصد خاص از انواع جنسهای مختلف مانند فایبرگلاس، پی وی سی، فلزات رنگی و غیره تولید کرد اما بیشترین درخواست برای تولید آنها از ورقهای فولادی است. بسیاری از مشتریان ما نیز معمولا به دنبال براکت های فلزی گالوانیزه هستند که از مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی برخوردار می باشند. برای سفارش انواع براکت، دستک، ساپورت (نگه دارنده) دیواری، ساپورت تاسیسات و ساپورت لوله همین امروز با شرکت ایران فیکست تماس بگیرید.

  • کاربرد براکتها

براکت ها یا دستک ها در اندازه های مختلفی وجود دارند. اندازه براکتی که شما نیاز دارید به نیازهای پروژه خاص شما بستگی دارد. آنها اغلب با انکربولتها استفاده می شوند و می توانند بر روی سطوح مختلف نصب شوند. بسیاری از آنها برای نصب روی دیوار طراحی شده اند و به همین خاطر به آنها ساپورت (نگه دارنده) دیواری نیز گفته می شود. برخی از کاربردهای رایج براکت در برنامه ها و اهداف کاری گوناگون عبارتند از:

  • نصب سینی کابل و نردبان کابل
  • نصب روشنایی تونلها
  • نصب انواع کندانسورهای اسپیلیت کولرها
  • نصب لوله
  • نصب کانال
  • به عنوان فیکس پوینت برای سیستمهای تک لوله مانند اسپرینکلر و فاضلاب
  • نصب در رایزرها و داکتها

چیدمان های معمول ساپورت تاسیسات با براکت (تیپ بندی ساپورت سینی کابل)

یکی از کاربردهای مهم براکت ها ایجاد ساپورت یا نگهدارنده برای تأسیسات صنعتی سبک و نیمه سنگین خصوصا ساپورت سینی کابلها است. برای این منظور از براکت یا دستک ها به جهت ساخت انواع تکیه گاه های L شکل ، F شکل ، T شکل و T شکل چند طبقه استفاده می شود. در زیر تصویر این تیپ ساپورت گذاری را مشاهده  میکنید:

هرچند کاربرد این نوع ساپورت بیشتر به جهت نصب و پشتیبانی از نردبان کابل و سینی کابل ها معمول میباشد اما به همان اندازه برای مهار لوله های مختلف و همینطور کانالهای عبوری از داکتهای بتنی نیز مناسب می باشند. همچنین براکتها قابلیت نصب مستقیم به ستون، دیوار، سقف و کف را هم دارند. در این حالت میتوانند عضوی از یک سازه پشتیبان پیچیده تر باشند یا مستقلا نقش یک ساپورت کامل را بازی کنند. برای مثال در شکل زیر نمونه ای از یک سازه را میبینید که پایه های آن از براکت ساخته شده است.

جهت سفارش انواع براکت، دستک، ساپورت (نگه دارنده) دیواری، ساپورت تاسیسات ، ساپورت لوله و سینی کابل در اصفهان همین امروز با شرکت ایران فیکست تماس بگیرید.

  • انواع براکت

براکت ها یا دستک های فلزی دارای اشکال گوناگون و بسیار متنوعی هستند که در واقع طراح سازه و تاسیسات با آزادی عمل کامل مبادرت به طراحی آنها میکند و پس از سفارش گذاری تولیدکننده از طریق خم کردن ورق های فلزی در زاویه های گوناگون  و جوش دادن کفی آن را می سازد. اما به طور کلی میتوان سه نوع کلی را برای دستکها در نظر گرفت:

  • براکت ساخته شده از پروفیل
  • براکت ذوزنقه ای
  • براکت با زاویه متغیر

براکت ساخته شده از پروفیل  :

این ساپورت (نگه دارنده) دیواری از جوش دادن یک تکه پروفیل به یک کفی (پلیت) فلزی ساخته می شود. این پروفیل میتواند با هر مقطعی باشد اما معمولترین مقاطع سی چنلها و یو چنلها هستند. پس از اینکه براکت در اشکال گوناگون ساخته شد برای مقاوم کردن آن نیز بر اساس نوع کاربرد و محیط استفاده، از پوشش های مختلفی مانند روکش گالوانیزه سرد، روکش گالوانیزه و یا حتی رنگها کوره ای بر روی سطح آن استفاده می کنند.

براکت ذوزنقه ای  :

معمولا این براکتها را از خم کردن ورق می سازند. ممکن است این ورق را بر حسب سفارش طراح روی یک کفی جوش داد و یا اینکه سوراخهای نصب را روی همان ورق اعمال کرد و با خم کاری مناسب زاویه نصب را در براکت درآورد. علت شکل ذوزنقه ای این براکتها، افزودن بر تحمل باربری آنها در قسمتهای نزدیک به تکیه گاه است که ممان بیشتری را باید تحمل کنند.

 

براکت با زاویه متغیر:

این براکتها در واقع زیر مجموعه براکتهای ساخته شده از پروفیل هستند با این تفاوت که پروفیل در این نوع براکت به کفی جوش داده نمی شود بلکه به یک لولا به آن متصل شده و میتواند نسبت به آن حرکت زاویه ای داشته باشد. این براکتها برای نقاطی که زاویه دیواره در طول نصب تجهیزات تغییر میکند مناسب هستند. مثال خوبی برای این کاربری نصب تاسیسات برق و روشنایی در تونلها میباشد.

 

انواع جنس براکت:

همچنین همانطور که گفته شد براکت های فلزی از جنس های مختلف یا با روکش های مختلفی ساخته می شوند که پرکاربردترین آنها عبارتند از:

–  فولاد ضد زنگ: بسیار مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی.

–  فولاد گالوانیزه گرم: ساخته شده از ورق فولادی و روکشی ضخیم از فلز روی جهت محافظت در برابر خوردگی.

–  فولاد گالوانیزه سرد: ساخته شده از ورق فولادی و روکشی نازک از فلز روی جهت محافظت در برابر خوردگی.

–  فولاد با روکش رنگ کوره ای: ساخته شده از ورق فولادی با پوشش بادوام که نسبت به سایر گزینه ها زیباتر و سازگارتر با محیط زیست است.

براکت های تولید شده در شرکت ایران فیکست در اندازه ها و کاربردهای گوناگون ساخته شده و طبق کلاس ها و اشکال گوناگون به فروش می رسند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع براکت موجود در ایران فیکست با ما تماس بگیرید.

  • نحوه انتخاب و سفارش براکت

نحوه انتخاب و سفارش براکت به نوع پروژه و میزان وزنی که باید تحمل کند بستگی دارد. معمولا نقشه و اندازه های دستکها با توجه به نیاز پروژه طراحی شده و در اختیار تولید کننده برای اعلام قیمت قرار میگیرد. جهت تسهیل امر طراحی دستکها، می توانید از مهندسان شرکت ایران فیکست مشورت بگیرید. البته برخی از تیپهای براکت در اندازه های استاندارد به صورت پیش فرض در انبار موجود است تا امکان خدمت رسانی به پروژه هایی که زمان کافی برای پروسه ساخت را ندارند، وجود داشته باشد. ما در این شرکت انواع بست، براکت، دستک، ساپورت (نگه دارنده) دیواری، ساپورت تاسیسات و ساپورت لوله  را بر اساس احتیاجات پروژه صنعتی یا ساختمانی شما تامین می کنیم.

  • نحوه نصب براکت

نحوه نصب براکت آسان است و پیچیدگی خاصی ندارد. در سطح انواع براکت ها عمدتا سوراخ ها یا پانچهایی وجود دارد که امکان اتصال براکت از طریق پیچ کردن این سوراخ ها به شی یا سطح مورد نظر مانند دیوار را فراهم می سازد. این پانچها روی کفی برای نصب رول بولت یا انکر بولت و برای اتصال براکت به دیوار مناسب هستند. از طرفی پانچهای روی بدنه براکت به بستها یا سینی کابلهل و دیگر تاسیسات متصل میشوند تا آنها را ساپورت کنند.