انواع نگه دارنده لوله تأسیساتی

انواع نگه دارنده لوله تأسیساتی

انواع نگه دارنده لوله تأسیساتی که با نام ساپورتر تأسیساتی یا ساپورت تاسیسات نیز شناخته می شوند تجهیزاتی هستند که به جهت نصب و نگهداری از تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرند و به افزایش عمر مفید این تجهیزات کمک می کنند. علاوه براین نگه دارنده لوله تأسیساتی یا ساپورت تاسیسات باعث می شود تا فرآیند نصب تاسیسات و لوله کشی نیز آسان تر و مطمئن تر انجام شود.

فشار زیاد روی لوله ها ممکن است باعث نشتی یا شکستگی لوله ها شود که مشکلات متعددی را به وجود می آورد. اما ساپورت لوله در اصل به عنوان یک تکیه گاه عمل کرده و تنش ها را از لوله ها حذف می کند. بدون استفاده از نگه دارنده لوله تأسیساتی ممکن است لوله ها پس از نصب جابه جا شده یا تکان بخورند. شما می توانید از شرکت ایران فیکست انواع رول بولت، انکر بولت و همینطور چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات ، نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان  را خریداری نمایید. در ادامه به معرفی انواع ساپورت تاسیسات و نگه دارنده لوله تأسیساتی می پردازیم.

اهمیت استفاده از نگه دارنده لوله تأسیساتی

در گذشته برای محکم کردن تاسیسات و لوله کشی ها در پروژه های ساختمانی و صنایع از میلگرد استفاده می شد که چندان از مقاومت بالایی برخوردار نبود. برای این منظور در دو طرف لوله یک میلگرد آویزان می شد و سپس میله نگه دارنده لوله جوش می خورد. این کار به تحمل وزن بیشتر توسط لوله ها کمک می کرد و تا جای ممکن مانع از سقوط لوله ها می شد.

اما به هر حال این روش قدیمی چندان محکم و مطمئن نبود و به همین خاطر مهندسان به فکر طراحی روش جدیدی برای نگه داشتن سیستم های لوله کشی شدند. یکی از روش های مطمئن که امروزه نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از انواع نگه دارنده لوله تأسیساتی با نام ساپورت لوله و ساپورت تاسیسات است. این اتصالات به راحتی با پیچ و مهره مخصوص محکم می شوند و سیستم لوله کشی را در جای خود محکم نگه می دارند.

انواع نگه دارنده لوله تأسیساتی از جنس های گوناگونی ساخته می شود که هر کدام با توجه به شرایط ساخت به عنوان ساپورتر برای پروژه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به معرفی انواع نگه دارنده لوله تأسیساتی می پردازیم.

ساپورت تاسیسات تهویه مطبوع

شما می توانید از شرکت ایران فیکست انواع رول بولت، انکر بولت و همینطور چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات ، نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان  را خریداری نمایید. در ادامه به معرفی انواع ساپورت تاسیسات و نگه دارنده لوله تأسیساتی می پردازیم.

انواع نگه دارنده لوله تأسیساتی

همانطور که گفته شد ساپورت های لوله یا نگه دارنده های لوله های تأسیساتی برای حفظ و نگهداری از سیستم های لوله کشی کاربرد دارند. طراحی سیستم پشتیبانی از لوله عمدتاً به دانش و تجربه مهندسان بستگی دارد، زیرا برای صدها پروژه ی مختلف قابل استفاده هستند. اما در همه انواع ساپورت لوله و ساپورت تاسیسات استانداردهایی وجود دارد که برای اهداف طراحی، ساخت و نصب  در نظر گرفته می شود.

این نگه دارنده ها یا بست ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به رایج ترین انواع آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • نگه دارنده های ناودانی

این نوع ساپورت لوله به جهت نگه داشتن لوله، مجاری تهویه و جعبه تقسیم کابل ها و سیم ها کاربرد دارد. استفاده از این نگه دارنده لوله تأسیساتی برای ایجاد انعطاف و کاربری راحت تر سیستم لوله کشی پیشنهاد می شود.

  • نگه دارنده های تأسیساتی قدرتمند

نوع دیگری از ساپورترها یا نگه دارنده های تأسیساتی بسیار مقاوم تر بوده و به جهت نگهداری از سازه های فولادی در سیستم لوله کشی و تجهیزات نگه دارنده کابل ها استفاده می شوند. این نگه دارنده ها به صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری پروژه کمک می کنند.

  • نگهدارنده های فولادی ضد زنگ

این نوع نگه دارنده از زنگ زدن سیستم لوله کشی جلوگیری می کند و به همین خاطر بیشتر در فضاهایی استفاده می شود که در معرض خوردگی قرار دارند.

  • نگه دارنده های گالوانیزه

نوع دیگری از انواع نگه دارنده لوله تأسیساتی وجود دارد که از پوشش گالوانیزه تهیه شده است. پوشش گالوانیزه در اصل موجب افزایش مقاومت این نوع ساپورت لوله در برابر خوردگی می شود.

ضرورت استفاده از ساپورت لوله

  • نگه دارنده های آویز و گیره ای

این نوع نگه دارنده بسیار ساده طراحی شده و به جهت نصب سریع و یکنفره سیستم لوله کشی استفاده می شود.

  • نگهدارنده حلقه ای لوله

نگهدارنده حلقه ای لوله در شرایط محیطی متفاوت قابل استفاده است و برای نگه داشتن انواع لوله ها کاربرد دارد.

مزایای استفاده از ساپورتر لوله

ساپورتر لوله مزایای زیادی دارد و برای نگه داشتن لوله های آب، لوله های گاز یا هر نوع سیستم لوله کشی دیگر در انواع ساختمان ها و صنایع استفاده می شود. برخی از مهم ترین مزایای استفاده از ساپورتر لوله عبارتند از:

  • بالا بودن سرعت اجرای نگه دارنده های لوله تأسیساتی؛ که موجب افزایش سرعت اتمام پروژه ها می شود.
  • تولید به وسیله تجهیزات پیشرفته و به روش های کاملاً دقیق و استاندارد که موجب افزایش امنیت کار می شود.
  • انعطاف پذیر بودن انواع نگه دارنده لوله تأسیساتی که موجب می شود در صورت بروز مشکل یا نصب اشتباه به راحتی قابلیت تعویض یا نصب باشد.
جمع بندی نهایی

برای پشتیبانی و محافظت بیشتر از سیستم های لوله کشی از تجهیزات ساپورت لوله استفاده کنید. انواع ساپورت لوله برای محکم کردن لوله ها، کنترل حرکت آنها و افزایش طول عمر سیستم لوله کشی استفاده می شوند. استفاده از ساپورتر یا نگه دارنده ی مناسب بعد از نصب سیستم لوله کشی، امنیت پروژه ها را تا میزان زیادی افزایش می دهد و همینطور از جابجایی و همچنین افتادن لوله ها بعد از نصب جلوگیری کند.

ساپورت تاسیسات و ساپورت لوله برای نگهداری از انواع لوله در سایزها و جنس های مختلفی طراحی می شود. برای خرید انواع رول بولت، انکر بولت و همینطور چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات ، نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان  با ما تماس بگیرید.