انواع چسب های صنعتی

انواع چسب های صنعتی

چسب ها معمولاً در تمام انواع صنایع برای چسباندن سطوح یا لایه های مختلف به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه انواع مختلفی از چسب های صنعتی در بازار وجود دارد که در صنایع مختلف در ساخت و سازها و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. همه انواع چسب های صنعتی دارای چند ویژگی مشترک هستند. مهمترین نکته در خصوص انواع چسب های صنعتی این است که آنها به گونه ای طراحی و توسعه یافته اند که به افزایش کارایی و کاهش هزینه ی پروژه های صنعتی کمک می کنند.

انواع مختلف چسب ها بر اساس ترکیب یا خواص آنها طبقه بندی می شوند. همچنین یک طبقه بندی اضافی بر اساس مکانیسم عمل چسب وجود دارد. در ادامه به معرفی رایج ترین انواع چسب های صنعتی می پردازیم. همچنان با وب سایت شرکت ایران فیکست همراه باشید.

همچنین برای انتخاب بهترین تجهیزات لوله کشی و برقکشی ساختمان نظیر انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان می توانید با متخصصان این شرکت تماس بگیرید.

 

انواع چسب های صنعتی

  • چسب سنگ

یکی از رایج ترین انواع چسب های صنعتی ، چسب سنگ است. این چسب که یکی از انواع چسب های اپوکسی است، در میان ابزار آلات ساختمانی بسیار پرکاربرد می باشد. چسب سنگ برای چسباندن قطعات بتنی و همچنین جهت نصب سنگ، کاشی و سرامیک بکار می رود. این چسب از مقاومت و چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است و به همین خاطر از آن حتی برای اتصالات فلزاتی همچون اتصال فولاد به بتن استفاده می شود.

شایان ذکر است چسب سنگ در حضور مواد با قابلیت خورندگی نیز به خوبی مقاومت می‌کند و حتی تغییرات دما مانند سرد شدن بیش از حد و یا گرم شدن روی مقاومت این نوع از انواع چسب های صنعتی هیچ اثری ندارد.

  • چسب بتن

چسب بتن معمولا برای  ترمیم بتن، آب بندی، ترمیم بافت های قدیمی بتن، افزایش مقاومت بتن، جلوگیری از ترک بتن، افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی و غیره استفاده می شود. این نوع از چسب ها در دو گروه اصلی اپوکسی و لاتکس (پلیمری) موجود هستند.

نوع لاتکس چسب بتن در واقع امولسیونی از کوپلیمر محلول در آب است که ظاهری به شکل مایع شیری رنگ دارد و ترکیب آن با سیمان پرتلند و همینطور ماسه ترکیبی مقاومت بسیار زیادی در برابر آب، مواد شیمیایی و ساییدگی ایجاد می کند که به جهت چسباندن کاشی، سرامیک، سنگ های تزئینی و غیره کاربرد دارد.

چسب اپوکسی بتن نیز از پلیمریزاسیون با دو جزء رزین و سخت کننده تهیه می شود. پخت زمانی آغاز می شود که رزین با کاتالیست ترکیب می گردد. در فرآیند پخت و طی واکنش زنجیره های مولکولی، حرارت ایجاد می شود.  چسب بتن بیشتر در تعمیرات بتن های فرسوده و جهت ترمیم بتن ها و همینطور افزایش چسبندگی بتن به بافت قدیمی استفاده می شود.

جهت خرید چسب بتن ، چسب کاشت میلگرد انکر بولت ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان با این شرکت تماس بگیرید.

انواع چسب های ساختمانی

  • چسب اپوکسی

چسب های اپوکسی یکی دیگر از انواع چسب های صنعتی هستند که با پلیمردار کردن یک مخلوط دو جزئی آغازین یعنی رزین و سخت کننده ساخته می شوند. پخت این چسب ها نیز در زمان  ترکیب رزین با یک کاتالیزور خاص آغاز می شود. در واقع پیوند های کووالانسی میان گروه های اپوکسی شده رزین و همینطور گروه های آمینه سخت کننده ی کاتالیزور که از این ترکیب به وجود می آیند موجب پیوند متقابل پلیمر شده که در نتیجه آن قدرت چسبندگی چسب های اپوکسی بسیار زیاد می شود.

جهت خرید انواع چسب اپوکسی نظیر چسب کاشت میلگرد و همینطور انتخاب انکر بولت ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و سینی کابل در اصفهان با این شرکت تماس بگیرید.

  • چسب آهن

از چسب آهن برای چسباندن قطعات فلزی استفاده می شود. البته به جز فلز این چسب جهت چسباندن قطعات پلاستیکی، موکت و فرش نیز کاربرد دارد. برای کار با این چسب باید از دستکش یکبار مصرف و ترجیحا از قلم مو استفاده کنید و حجم چسب را به‌ صورت مسطح روی قطعه مورد نظر برای نصب پخش نمایید. همچنین جهت افزایش چسبندگی پیشنهاد می شود از دو لایه چسب آهن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که انواع چسب های صنعتی مانند چسب آهن از مواد شیمیایی تشکیل شده اند و استفاده از آنها جهت چسباندن لوازم خانگی که با آب یا غذای ما به صورت مستقیم در ارتباط هستند توصیه نمی شود. زیرا تماس آنها با مواد خوراکی یا آب منجر به فساد یا تغییر رنگ و مزه آنها می شود. بنابراین بهتر است چنین ریسکی انجام ندهید.

برای این منظور بهتر است از انواع دیگری از چسب ها که در کتری سازی نیز از آنها استفاده می شود و با آن کف کتری را به جای جوش دادن می‌ چسبانند استفاده کنید. این چسب با نام Mesoglue در بازار معروف است اما به سختی پیدا می شود.

  • چسب آکواریوم

از چسب آکواریوم برای قسمت‌ هایی که نیاز به آب بندی دارند استفاده می شود. این چسب معمولا در ۲ نوع معمولی و ضد باکتری قابل تهیه می باشد که نمونه ی ضد باکتری آن دیرتر سیاه شده و از طول عمر بالاتری برخوردار است. به همین خاطر قیمت چسب آکواریوم ضد باکتری گران‌ تر از نوع معمولی آن می باشد. چسب آکواریوم دارای رنگ بندی است و این چسب ها را می توانید در رنگ های سفید، شفاف و رنگی پیدا کنید که بیشتر از  مدل شفاف و بی رنگ استفاده می شود.

به جهت کار با چسب آکواریوم توصیه می شود که حتما از یک دستکش پلاستیکی یکبار مصرف استفاده کنید تا چسب به پوست دستتان نچسبد. همچنین نکته مهمی دیگر که هنگام کار با چسب آکواریوم باید در نظر بگیرید تمیز کردن سطح مورد نظر از هر گونه گرد و غبار است. رعایت این نکته برای دستیابی به یک نتیجه ایده آل لازم می باشد. هنگام کار با این چسب تمرکز کافی داشته باشید تا آن را به اطراف کار نمالید تا جلوه نهایی کار زیبا و بدون نقص گردد.

جهت خرید انواع چسب بتن و چسب کاشت میلگرد و همینطور انتخا انکر بولت ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و سینی کابل در اصفهان با این شرکت تماس بگیرید.