انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی

انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی

فرآیند کاشت میلگرد به جایگذاری میلگرد در بتنی که از قبل در محل اجرا و عمل آوری شده است گفته می شود. این میلگردهای جدید که توسط چسب کاشت میلگرد به سازه اضافه می شوند عملکردی شبیه میلگردهایی دارند که قبل از بتن ریزی در محل کارگذاری شده اند. انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی که جهت کاشت میلگرد مورد استفاده قرار می گیرند معمولا با هدف مقاوم سازی ساختمان در برابر بلایای طبیعی همچون زلزله و همچنین تعمیر، ترمیم و بازسازی ساختمان به کار می روند که این عمل نقش مهمی در حفظ جان ، مال و شریان های حیاتی یک کشور خواهد داشت.

مقاوم سازی پس از اجرا و عمل آوری بتن معمولا در ساختمان هایی اهمیت دارد که از قبل بر اساس اصول و قوانین آئین نامه ها ساخته نشده باشند و یا پیش از وضع چنین آئین نامه هایی ساخته شده اند و در نتیجه استانداردهای فنی لازم در آن ها رعایت نشده است. همچنین گاهی اوقات مقاوم سازی بدلیل مغایرت مشخصات مصالح استفاده شده با مقادیر فرض شده الزامی است. در ادامه به انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی که در مقاوم سازی مورد استفاده قرار می گیرد اشاره خواهیم کرد.

همچنان با شرکت ایران فیکست تولید کننده انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان همراه باشید.

هدف از کاشت میلگرد چیست؟

یکی از ابزارهای جدید و بروزی که برای مقاوم سازی سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به روش های قبلی مزیت های بیشتری دارد مقاوم سازی ساختمان با اف آر پی frp  است. شایان ذکر است همواره در طول این سال ها  در طراحی شیوه های مقاوم سازی ساختمان و نیز مقاوم سازی فونداسیون، بحث استفاده از انکرهای شیمیایی (Anchoring system) مد نظر طراحان مقاوم سازی ساختمان بوده است.  یکی از روش های زیر مجموعه آن کاشت میلگرد با چسب هیلتی و کاشت بولت است که به خوبی می تواند بخشی از معضلات و مشکلات پیش آمده در سازه ها و مباحث مقاوم سازی ساختما را حل کند.

یکی از بهترین انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی، چسب هیلتی ( Hilti-RE500 ) است که کلیه استانداردها و قوانین بین المللی در فرایند تولید این چسب رعایت شده است. این چسب در کنار کارایی بالای خود به نسبت دیگر چسب ها از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار می باشد. در حال حاضر چسب هیلتی ( Hilti-RE500 ) به وفور توسط مهندسین جهت طراحی مقاوم سازی ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه در خصوص چسب هیلتی ( Hilti – RE500 ) و به طور کلی انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی بیشتر توضیح خواهیم داد.

انکر بولت‌ مکانیکی هیلتی

برای خرید چسب کاشت میلگرد و همین انواع رول بولت و انکر بولت  ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات ،  نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان با شرکت ایران فیکست تماس بگیرید.

چسب هیلتی چیست؟

چسب هیلتی یا انکرهای شیمیایی ، به طور کلی رزین های اپوکسی هستند که دارای خاصیت شیمیایی مشخص و قالبا دو جزئی می باشند و جهت کاربردهای مختلفی نظیر کاشت میلگرد، راد تمام رزوه ، بولت و غیره استفاده می شود. انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی با توجه به ویژگی هایی که دارند برای پروژه های مختلف ساختمانی نظیر پروژه های مقاوم سازی و به خصوص کاشت میلگرد  بکار می روند.

همانطور که گفته شد یکی از انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی با کیفیت در بازار  چسب هیلتی ( Hilti – RE500 ) است که از پارامتر های لازم جهت کاشت میلگرد و کاشت بولت ( روش کاشت میلگرد با چسب هیلتی ) برخوردار است. شما همچنین می توانید جهت کنترل کیفیت اجرا و به منظور بررسی یکنواختی کیفیت بتن در محل اتصال میلگرد کاشته شده از تست کشش انکر نیز استفاده نمایید. استفاده از نرم افزار مخصوص هیلتی( Hilti RE 500 ) نیز حاشیه ایمنی طراحی را بالا برده و به شما کمک می کند تا سایز میلگرد جهت کاشت و تعداد و تراکم آن ها را مدنظر قرار دهید تا عمق ایمن مورد نیاز جهت کاشت میلگرد را مشخص کنید.

کاربرد انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی عبارتند از:

  • برای کاشت آرماتور و بولت بر روی سطوح عمودی و افقی بتن استفاده می شود.
  • جهت پر کردن شکاف‌ های موجود در دیوار،سقف و کف مناسب است.
  • امکان نصب صفحات فلزی بر روی سطوح عمودی (دیوار و سقف) را فراهم می کند

چسب های کاشت میلگرد هیلتی دارای چسبندگی عالی به انواع سطوح مانند سطوح بتنی ،فلزی ،سنگی و غیره هستند و همینطور سریع، آسان و بدون نیاز به حلال استفاده می شوند. این چسب ها حتی برای اجرا در محیط های مرطوب نیز مناسب بوده و عوامل جوی و محیطی روی آنها تاثیر نمی گذارد.

معرفی انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی

معروف ترین انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی عبارتند از چسب های Hilti HIT RE100، Hilti HIT RE500v3 و Hilti HIT HY200. هر یک از این چسب ها کاربردهای خاص خود را دارند و برای انتخاب چسب مناسب باید به فاکتورهای گوناگونی همچون بتن پایه، شرایط جوی و خورندگی، میزان ظرفیت باربری، سیستم سوراخ کاری بتن، مدت زمان ممکن جهت گیرش و موارد دیگر توجه نمایید.

– چسب هیلتی RE100

این انکر شیمیایی در عین حال که قیمت نسبتا پایینی دارد برای بارهای استاتیک نسبتا سبک بسیار کاربردی و مناسب است. این نوع از چسب هیلتی دارای ویژگی های مکانیکی و شیمیایی مناسبی است و به همین خاطر در پروژه های مختلفی کاربرد دارد. در صورتی که بار اعمالی در پروژه شما به صورت استاتیک بوده و مقدار آن زیاد نیست، می توانید از چسب RE100 استفاده کنید.

تست کشش انکر

– چسب هیلتی RE500 و RE500v3

همانطور که اشاره شد چسب RE500 یکی از بهترین و معروف ترین انواع چسب کاشت میلگرد است که به تازگی نوع جدیدی از آن با RE500v3 به بازار آمده است. چسب RE500v3 پرکاربردترین انکر شیمیایی فعلی است. که برای پروژه های مختلفی کاربرد دارد. برخی از مهم ترین کاربردهای چسب RE500 و RE500v3  عبارتند از:

  • برای بتن های ترک دار و بدون ترک کاربرد دارد.
  • دارای بالاترین ظرفیت باربری و مقاومت است.
  • برای بتن های خشک و یا اشباع شده با آب و پر شده با آب بهترین انتخاب است.
  • در زیر آب نیز قابلیت استفاده دارد.
  • برای قطر میلگرد های بالا مناسب است.
  • از کارایی بالا در دماهای بسیار بالا برخوردار است.
  • ضمانت دوام و کیفیت آن 100 ساله است.

چسب هیلتی HY200

چسب هیلتی HY200 پایه ی سیمانی دارد و یکی دیگر از محصولات پرکاربرد در پروژه های مختلف کاشت میلگرد به شمار می رود. این نوع چسب در میان انکرهای شیمیایی از کم ترین زمان گیرش برخوردار است. و همینطور نسبت به دو مورد قبلی نیز از ظرفیت باربری بالاتری برخوردار است و جهت تحمل بارهای دینامیک عملکرد قابل قبولی دارد.. همچنین چنانچه در ضخامت مصالح پایه محدودیت وجود داشته باشد با کمک چسبHY200 می توان با عمق کاشت کمتر به اعداد بهتری در باربری رسید.

البته این چسب نسبت به به چسبهای RE100 و RE500v3  از قیمت بالاتری برخوردار است و به همین دلیل در پروژه های ویژه که معمولا زمان در اولویت می باشد استفاده می شود.

جهت خرید انواع چسب کاشت میلگرد و همین انواع رول بولت و انکر بولت  ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات ،  نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان با شرکت ایران فیکست تماس بگیرید.