انواع چسب کاشت میلگرد

انواع چسب کاشت میلگرد

قبل از اینکه به انواع چسب کاشت میلگرد بپردازیم، نخست عملیات کاشت میلگرد را مورد بررسی قرار می دهیم. هنگامی که می خواهند یک قسمت بتنی موجود در سازه را به یک المان جدید متصل کنند اغلب از کاشت میلگرد استفاده می کنند. کاشت میلگرد به دو صورت کاشتن در بتن تازه و عمل نیامده و یا کاشت در بتن عمل آمده و سخت امکان پذیر است. کاشت میلگرد بعد از عمل آوری خود به دو دسته ی کاشت میلگرد با چسب و کاشت مکانیکی تقسیم می شود.

اگر کاشت میلگرد با استفاده از چسب انجام شود، ابتدا یک سوراخ ایجاد شده و سپس با یک چسب کاشت میلگرد که معمولاً رزین اپوکسی یا مصالح سیمانی می باشد، پر می گردد. این روش به خاطر امکان نصب آسان و انعطاف پذیری بالا از عمومیت بیشتری برخوردار است. در این روش مقاومت کلی میلگرد کاشته شده و بتن بستگی به پیوستگی چسب با میلگرد کاشته شده و همینطور پیوستگی بتن با چسب دارد. علاوه بر این، کیفیت میلگرد نیز بر روی کیفیت این سیستم تاثیر می گذارد. بنابراین می توان گفت هرچه کیفیت میلگرد و کیفیت چسب کاشت میلگرد بیشتر باشد میزان چسبندگی آن نیز افزایش می یابد.

توصیه می شود هنگام خرید انواع چسب کاشت میلگرد ، رزین کاشت آرماتور یا چسب بتن حتما از قبل با این محصولات آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین چسب کاشت میلگرد را با قیمت مناسب تهیه کنید. برای انتخاب بهترین تجهیزات لوله کشی و برقکشی ساختمان می توانید با متخصصان شرکت ایران فیکست تولید کننده انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان  تماس بگیرید.

کاشت میلگرد با چسب های شیمیایی

امروزه برای کاشت میلگرد به جای کاشت با مصالح سیمانی از انواع چسب کاشت میلگرد پلی استر ، وینیل استر و اپوکسی و غیره استفاده می شود. این چسب های شیمیایی از پلیمر مخصوص و پرکننده مختلط و معمولاً یک نوع سیلیکا سنتتیک تشکیل شده اند. مزایای انواع چسب کاشت میلگرد زیاد است که از میان آنها می توان به انقباض بسیار کم، مقاومت بسیار بالا در برابر خستگی، عملکرد بهتر در برابر خوردگی و همینطور نصب و استفاده سریع و آسان از آنها اشاره نمود.

در ادامه به ترکیبات و ویژگی های این چسب ها اشاره خواهیم کرد. همچنان با شرکت ایران فیکست تولید کننده انواع انکر بولت ، چسب کاشت میلگرد ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات و نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان  همراه باشید.

چسب کاشت میلگرد چه ترکیبات و ویژگی هایی دارد؟

علاوه بر رزین های پلیمری که در ساختار چسب های کاشت میلگرد وجود دارد، این رزین ها معمولا دارای افزودنی های دیگری نیز هستند که منجر به افزایش دوام آنها در مقابل اثر مخرب اکسیژن محیط می شود. علاوه بر این در فرمول ساخت چسب کاشت میلگرد از مواد نرم کننده به جهت افزایش انعطاف پذیری چسب استفاده شده است. فیلرها یا پرکننده ها نیز انقباض چسب را در موقع گیرش و سخت شدن کاهش داده و خصوصیات مکانیکی آن را افزایش می دهند. البته این فیلرها خواص روان شدن چسب کاشت را نیز پیش از گیرش به خاطر راحتی کار تغییر می دهند.

برخی از ویژگی های عمومی انواع چسب کاشت میلگرد که هنگام خرید باید به آن توجه کرد عبارتند از:

  • ویسکوزیته چسب در زمان اختلاط و نصب
  • لایف یا زمان مصرف
  • زمان ژله ای شدن
  • مدت زمان نگهداری چسب
  • میزان دانسیته و اشباع سازی یا خیس نمودن سطوح

جهت خرید بهترین چسب کاشت میلگرد ، انکر بولت ، ساپورت لوله ، ساپورت تاسیسات ، نردبان کابل و سینی کابل در اصفهان  با ما تماس بگیرید.

انواع چسب کاشت میلگرد و بولت

همانطور که گفته شد چسب های کاشت میلگرد دارای ترکیبات شیمیایی، مشخصات مکانیکی و کاربرد متنوعی هستند، اما از لحاظ بسته بندی و استفاده به سه شیوه تولید و روانه بازار می گردند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

1/ چسب کاشت میلگرد کپسولی

چسب کاشت میلگرد کپسولی به چسب کاشت بولت شیشه ای و پیچشی نیز شناخته می شود زیرا در داخل شیشه های شفاف تولید و عرضه می گردد. این چسب ها دو جزئی هستند و زیر مجموعه ای از رزین های پلی استر و رزین اپوکسی وینیل استر به شمار می روند. شما می توانید چسب کاشت میلگرد کپسولی را در حجم های مختلف تهیه نمایید. این چسب گیرش بالایی دارد و در مقابل محیط های بسیار خورنده و اسیدها نیز بسیار مقاوم است.

2/ چسب کاشت میلگرد حجمی

چسب کاشت میلگرد حجمی و کیلوگرمی که به صورت فله ای نیز به فروش می رسد معمولا به صورت دو جزئی و یا سه جزئی است که نوع سه جزئی آن بر پایه رزین اپوکسی بیسفنول و سخت کننده یا هاردنر پلی آمید می باشد. این نوع چسب کاشت میلگرد به سطوح مختلف بتنی و فولادی به خوبی می چسبد و همچنین دارای خاصیت خود متراکمی و مقاومت های فوق العاده ی زیاد کششی و خمشی است.

3/ چسب کاشت میلگرد کارتریجی

چسب کاشت میلگرد کارتریجی دارای دو جزء است که جزء اول آن اغلب بر پایه ی رزین اپوکسی، پلی استر و وینیل استر بوده و جزء دوم آن نیز به عنوان سخت کننده بر پایه پلی آمین می باشد این چسب برای نصب و استقرار بولت و یا آرماتور در سطوح مختلف بتنی، سنگی و چوبی کاربرد دارد.

شایان ذکر است بهترین نوع چسب کاشت میلگرد نوع کارتریجی آن است. زیرا دارای مزایایی همچون راحتی و سهولت در اجرا، پایین بودن خطای دستگاهی و انسانی ،کیفیت بسیار بالا در کاشت انکرها و مقاومت بالا در بخش های کرمو و ترک خورده بتن می باشد. البته قیمت این چسب نسبت به انواع دیگر بالاتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت این محصولات با شرکت ایران فیکست تماس بگیرید.

  • مهم ترین فاکتورها برای خرید انواع چسب کاشت میلگرد

پس از اینکه انواع چسب کاشت میلگرد را شناختید مسلما باید بدانید که بر چه اساسی باید این چسب ها را برای پروژه خود انتخاب نمایید. برای این منظور شما باید به تفاوت های فنی و عملکردی هر کدام از انواع چسب کاشت میلگرد توجه نمایید. در ادامه به برخی از فاکتورهای مهم که هنگام خرید چسب کاشت میلگرد باید به آن دقت شود می پردازیم.

  • میزان مقاومت در مقابل بارهای استاتیکی، شبه دینامیکی و دینامیکی
  • میزان دوام در مقابل محیط های خورنده، آب های نمک دار و فاضلاب ها
  • میزان بهره برداری در المان ها و سازه های با مصالح ساختمانی مختلف (بتنی، چوبی و سنگی)
  • امکان یا عدم امکان اجرای سیستم کاشت میلگرد و بهره برداری در المان ها و سازه های ترک خورده و ترک نخورده
  • بررسی درجه حرارت لازم برای رسیدن هر کدام از انواع چسب کاشت میلگرد به حالت ژله ای شدن و یا زمان های مختلف تا پایان عمل آوری و گیرش چسب کاشت میلگرد
  • بررسی امکان اجرای کاشت میلگرد در سطوح گوناگون و سوراخ های ایجاد شده در المان های بتنی با میزان رطوبت متغیر، گرد و خاک و چربی و غیره
  • بررسی قابلیت چسب کاشت جهت استفاده در سیستم های غیر ساختمانی همانند کاشت انکر برای استقرار تیرهای توزیع نیرو در کف پل ها و یا بزرگراه ها
  • استانداردهای محصول از لحاظ توانایی دوام در برابر بارهای ناشی از آتش سوزی، شوک های الکتریکی و یا انفجار.
  • میزان راحتی اجرای عملیات انتقال و تزریق چسب کاشت میلگرد از نازل یا شلنگ تزریق به داخل سوراخ ها

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص همین امروز با متخصصان ما در شرکت ایران فیکست در ارتباط باشید.