رزین اپوکسی و کاربرد آن به عنوان چسب کاشت میلگرد

رزین اپوکسی و کاربرد آن به عنوان چسب کاشت میلگرد

رزین اپوکسی (Epoxy Resin) یک ماده دو جزئی (ترکیب رزین اپوکسی و هاردنر)  با خواص بسیار قوی از جمله خاصیت چسبندگی بسیار خوب است. این رزین به دلیل مقاومت شیمیایی و کیفیت چسبندگی عالی آن در صنایع مختلفی نظیر صنعت ساختمان سازی برای افزایش مقاومت سازه بتنی استفاده می شود. اگر به یک محصول رزینی بسیار بادوام نیاز دارید، اپوکسی بهترین گزینه برای بررسی است. به دلیل پرداخت قوی و کیفیت چسبندگی خوب، این رزین برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله به عنوان چسب کاشت میلگرد ایده آل است. در ادامه در خصوص رزین اپوکسی و کاربرد آن به عنوان چسب کاشت میلگرد بیشتر توضیح خواهیم داد. همچنان با شرکت ایران فیکست همراه باشید.

چنانچه برای پشتیبانی صحیح از سیستم های لوله کشی و برقکشی ساختمان ها به تجهیزاتی همچون ساپورت تاسیسات، ساپورت لوله ، انکر بولت  و سینی کابل در اصفهان احتیاج دارید همین امروز با ما تماس بگیرید. محصولات این شرکت شامل ساپورت های پیش ساخته ، ساپورت تاسیسات ، ساپورت لوله ، چسب کاشت میلگرد ، انکر بولت ، سینی کابل و غیره است.

ویژگی های رزین اپوکسی

رزین اپوکسی نوع خاصی از ترکیبات آلی حاوی گروه‌های اپوکسید است. این ماده از زنجیره های کربنی تشکیل شده است که به عناصر دیگری مانند نیتروژن، اکسیژن و هیدروژن مرتبط هستند. پیوند آن نیز از طریق پیوند کووالانسی اتفاق می افتد که اجازه می دهد عناصری که 2 الکترون به اشتراک می گذارند با یکدیگر پیوند برقرار کنند. در نتیجه پلیمرها الاستیک و سخت می شوند. این ویژگی باعث می شود آنها برای کاربردهای مختلف ایده آل باشند.

در میان انواع رزین های موجود رزین اپوکسی همه کاره ترین شکل رزین است و از آن می توان در طیف گسترده ای از برنامه ها و پروژه ها استفاده کرد. این شامل ساخت چسب کاشت میلگرد برای افزایش مقاومت بتن در ساختمان سازی نیز می شود. در واقع خصوصیات رزین اپوکسی موجب برتری آن نسبت به سیمان و سایر مواد دیگر برای پرکردن و آب بند کردن ترک های سطوح،  چسباندن بتن تازه به بتن سخت شده، وصله زنی، ترمیم ترک ها و غیره شده است.

برای سفارش چسب کاشت میلگرد (انکر شیمیایی) همین امروز با شرکت ایران فیکست تماس بگیرید. این شرکت تولید کننده انواع تجهیزات صنعتی از جمله  ساپورت تاسیسات، ساپورت لوله ، انکر بولت  و سینی کابل در اصفهان است.

رزین اپوکسی یکی از انواع چسب کاشت میلگرد (انکر شیمیایی)

رزین اپوکسی یکی از انواع چسب کاشت میلگرد است که با بسیاری از مواد و مصالح گوناگون قابل تطبیق است و در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارد. یکی از ویژگی چسب های رزین اپوکسی به عنوان انکر شیمیایی یا همان چسب کاشت میلگرد مناسب بودن آن برای نصب هایی با حساسیت های بالا است.

انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی

رزین اپوکسی در مواقعی که احتیاج به سوراخکاری در عمق است استفاده می شود. این نوع چسب کاشت میلگرد معمولا در باربری های زیاد و با حساسیت بالا استفاده می شود که این ویژگی بسیار حائز اهمیت است. انکرهای شیمیایی رزین اپوکسی طول عمر بالایی دارند با این وجود برای اجرا در نصب هایی که باربری زیادی دارند ولی در سرما هستند مناسب نیستند. در چنین شرایطی انتخاب ما وینیل استر ها یا زیر مجموعه ی آن هیبرید اپوکسی ها خواهد بود. بنابراین چنانچه مشکل دما و سرما نداشتیم و نیازی به چسب قوی با باربری زیاد داشتیم می توانیم از خواص بی نظیر رزین اپوکسی بهره ببریم.

برای انتخاب بهترین چسب کاشت میلگرد باید سه فاکتور مهم یعنی میزان باربری (Performance)، شرایط محیطی و قیمت را در نظر بگیریم تا در نهایت بتوانیم بهترین چسب کاشت میلگرد را انتخاب نماییم.

رزین اپوکسی و چسب کاشت میلگرد

در تکنولوژی کاشت میلگرد در ابتدا بر اساس محل طراحی، قطر و عمقِ سوراخ کاشت، تعیین و حفاری می شود. سپس چسب مخصوص با استحکام بالا ریخته شده و آرماتور در محل کاشته می شود. به این ترتیب آرماتور می تواند به طور قابل اعتمادی در سازه بتنی مورد استفاده قرار بگیرد.

یک رزین اپوکسی دو جزئی از یک عامل اصلی و یک عامل پخت تولید می شود. رزین اپوکسی مورد استفاده در کاشت میلگرد باید از نظر استحکام و دوام تضمین گردد. همچنین با توجه به عوامل خارجی مانند محیط، شرایط و فرآیند اجرا لازم است که رزین اپوکسی به خوبی پخته شده و زمان کارکرد مشخصی داشته باشد. (بیش از 30 دقیقه)

به طور کلی رزین اپوکسی دارای یک فرمول تابستانی (برای دمای بالا) و یک فرمول زمستانی (برای دمای پایین) است. هنگام استفاده، فرمول زمستانه را نباید در تابستان استفاده کرد، زیرا درجه حرارت در تابستان برای فرمول زمستانی بسیار بالا است و پخت سریع اتفاق می افتد. فرمول تابستانی را نیز نمی توان در زمستان استفاده کرد زیرا پخت بسیار کند است و چسب بسیار غلیظ می شود و به سختی هم زده می شود. برای سفارش چسب کاشت میلگرد (انکر شیمیایی) همین امروز با شرکت ایران فیکست تماس بگیرید.

مراحل و ضوابط کاشت میلگرد

فرآیند کاشت میلگرد با انکر شیمیایی برای تقویت سازه بتنی

  • مرحله سوراخ کردن سطح بتن

سوراخ ها را با توجه به ابعاد مورد نیاز نقشه های طراحی سوراخ کنید.

  • مرحله تمیز کردن سطح سوراخ

پس از سوراخ کردن سطح ، آن را با دمیدن و یا برس کاملا تمیز کنید.

  • مرحله تزریق چسب کاشت میلگرد

چسب را با یک تفنگ مخصوص چسب در محل تزریق کنید. نازل تزریق چسب را در پایین سوراخ قرار دهید و به آرامی چسب را وارد کنید. مقدار تزریق معمولی 2/3 حجم سوراخ است. سپس نازل چسب را برداشته و خروجی چسب را پاک کنید.

  • مرحله کاشت آرماتور

پس از پرکردن چسب، میلگرد یا فولاد آجدار را به آرامی در جهت عقربه های ساعت به پایین سوراخ وارد کنید. اگر چسب کمی سرریز شد، بهتر است چسب اضافی را پاک نمایید.

  • مرحله تعمیر و نگهداری

اجازه دهید انکر شیمیایی به طور طبیعی سفت شود. در طول زمان پخت، میلگرد نباید چرخانده شود یا به آن ضربه وارد شود.

اگر به ساپورت تاسیسات، ساپورت لوله ، انکر بولت  و سینی کابل در اصفهان احتیاج دارید همین امروز با ما تماس بگیرید. محصولات این شرکت شامل ساپورت های پیش ساخته ، ساپورت تاسیسات ، ساپورت لوله ، چسب کاشت میلگرد ، انکر بولت ، سینی کابل و غیره است.

منبع: برگرفته از www.horseen.com